Pro Applicatie's in het Nederlands?

Ik was vrijdag bij mijn neef en die had zijn zoveelste Logic (Pro 6) aangeschaft hij zit erg zwaar in de muziek. Wat me opviel aan deze 'Pro' applicatie is dat hij volledig in het Nederlands was. (alle menu's e.d.) In de Apple Store staat hij al alleen in het Engels?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?productLearnMore=T9163

Zouden we nu andere Pro Applicatie (Final Cut HD, DVD StudioPro 3) ook in het Nederlands krijgen?

Nee hoor, jammer maar helaas! Deze taalfunctie in logic zat er al in voordat Emagic door Apple werd overgnomen.

Toch zou het (volgens Apple!) een kleine moeite moeten zijn om programma's multi-language te maken. Ze stellen zelf dat ze de softwaremakers alle 'tools' in handen geven om dit te doen. De vraag is dus: Waarom doen ze het zelf niet, als het zo'n kleine moeite is?

[off-topic]
ik weet dat er verschillende Apple mensen hier op dit forum meekijken. Een zinvolle reactie op diverse zeer terechte vragen over zin en onzin van ons aller Apple zie ik uit die hoek echter nooit (misschien komen ze ‘anoniem’?). Waarom is het zo’n moeite om jullie klanten - en belangrijker; jullie evangelisten - de informatie te geven waar ze volgens mij gewoon recht op hebben? Om maar eens een bal op open doel te trappen; de leveringsproblemen.
Bram; kom eens uit je kasteel, aan je mond zal het niet liggen namelijk…
[/off-topic]