Pro-speakers aan mijn Ipod?

Ik kon deze vraag nog niet vinden op het forum (tot mijn verbazing), dus hier komt ie:

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Ipod photo 30gb. Nu lijkt het me leuk om mijn Apple Pro-speakers (die glazen bolletjes) op een Ipod aan te sluiten zodat ik er ook gewoon zonder oordopjes naar kan luisteren. Maar het plugje past helaas niet. Weet iemand of daar verloopjes voor bestaan? Of kan het uberhaupt niet? :?

Je kan een verloopje krijgen maar dan heb je stroom uit een USB aansluiting nodig. Ik geloof dat Belkin zoiets verkoopt.

Er zit namelijk een versterkertje in die bolletjes, en die heeft voeding nodig.

Je hebt daarvoor de iFire nodig. De pro speakers klinker alleen maar zo goed omdat er een processor in je Apple zit die alle oneffenheden corrigeerd. In mijn Powerbook, en ook in de ipod zit dat niet. De iFire is een audio processr met een gewone audio in en een Prospeaker output. Je hebt wel voeding uit een Firewire aansluiting nodig. De voeding van de Ipod werkt ook uitstekend.

Pbook

In de bolletjes zelf zit geen versterker. Die zit in de Mac waarop je de bolletjes moet aansluiten. Daarom kun je ze niet rechtstreeks op de iPod aansluiten.

Via de iFire kun je ze bijvoorbeeld wel op een iPod aansluiten.

A ha. Bedankt voor de reacties. Maar ook die Ifire is niet de oplossing voor mij. Ik wilde juist luisteren naar mijn Ipod in een andere ruimte dan waar mijn computer staat. Anders zet ik we gewoon Itunes aan ;-) Als ik wel speakertjes aan mijn Ipod wil aansluiten zal ik een ander setje moeten kopen, denk ik. Of zo'n kabeltje waarmee ik 'm op een stereo kan aansluiten. Is ook een oplossing.