Pro Tools in een ander account dan Admin

Beste allemaal..

Omdat ik graag mijn hobbies gescheiden hou, heb ik een gebruiker “music” aangemaakt.

Nou werk ik met een Digidesign MBox en de daarbij behorende Pro Tools LE 6.x … erg vet, maar ik kan em alleen maar opstarten in mijn Administrator account… Als ik dus in “music” zit, werkt het niet…

Weet iemand hoe ik toch als non-administrator het programma kan gebruiken?

Thanx alvast!

Dan moet je hem als non-admin installeren in je eigen Applications map.

hmm.. maar dat mag niet.. staat in het boekkie.. van Pro Tools :s

Oh jammer. Nou dan weet ik het ook niet meer, ik ben namelijk Logic gebruiker :innocent: .

En ik ProTools gebruiker... :P Maar een oplossing voor je probleem staat [url=http://duc.digidesign.com/showflat.php?Cat=&Number=653872&page=0&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=1#653872] hier[/url] keurig uitgelegd.

duidelijk uitgelegd, maar een heel verhaal en gedoe. ik hou dingen ook graag ovezichtelijk en de makkelijkste manier is gewoon een aparte interne of externe HD gebruiken voor je protools projecten. staat alles per project lekker bij elkaar. ook erg handig als je eens iets in een andere studio wilt mixen of live drums wilt opnemen. gewoon HD meenemen , inpluggen en verder werken.

[quote:76fbfe4146="Delay"]Beste allemaal..

Omdat ik graag mijn hobbies gescheiden hou, heb ik een gebruiker “music” aangemaakt.

Nou werk ik met een Digidesign MBox en de daarbij behorende Pro Tools LE 6.x … erg vet, maar ik kan em alleen maar opstarten in mijn Administrator account… Als ik dus in “music” zit, werkt het niet…

Weet iemand hoe ik toch als non-administrator het programma kan gebruiken?[/quote:76fbfe4146]

Ik heb het als volgt gedaan (en ik heb ook nog een apart account voor logic aangemaakt):

1. Instaleren als gebruiker met beheerders rechten
  2. Accounts aanmaken [b:76fbfe4146]OOK[/b:76fbfe4146] met beheerders rechten (je moet beheerder zijn om protools op die manier te kunnen gebruiken)
  3. Account switchen en dan opstarten

Zoals gezegd, dit werkt bij mij met Protools en Mbox en met Logic en Mbox.

Ik heb wel de permissies op de externe harde schijven (waar ik mijn audiofiles op heb staan) zo gezet dat de eigendomsrechten worden genegeerd, omdat je anders doorlopend iets niet kunt openen in het ene programma dat je met het andere hebt aangemaakt.

Succes

Marc.