Probleem Agenda/iCloud

Hallo,

Ik heb onlangs mijn Apple-ID gewijzigd op mijn Mac (d.w.z. nieuw emailadres en wachtwoord). Gedurende dat proces kreeg ik een melding die ongeveer was: " Deze Mac kan geen verbinding maken met iCloud vanwege een probleem met …(mijn emailadres)…" Open de Icloudvoorkeuren om het probleem te verhelpen. Ik kreeg het toen niet echt verholpen en ben gaan googlen om oplossing te vinden. Daar las ik dat men adviseerde uit te loggen in iCloud en vervolgens opnieuw in te loggen. Dat heb ik gedaan. Alles bleek weer te werken, totdat ik merkte dat ik van elke herinnering die ik had ingesteld in Agenda (van Mac) ik 8 (!!) herinneringen kreeg!!. Na zoeken kwam ik erachter dat als ik op het kopje Agenda’s tik (in Agenda) ik 8x thuis zie stan en 8x werk. Ik heb geprobeerd de overbodige 7 thuis-agenda’s te verwijderen maar dan loopt het programma helemaal vast. Erg frustrerend allemaal. Er is iets niet goed gegaan met dat iCloud-gebeuren maar weet nu niet hoe dit probleem te verhelpen met mijn agenda. IKan iemand mij hiermee helpen?

Even uitloggen op het device of devices waar je veel probleem hebt en waar de dingen niet goed staan.

Dan log in op je Mac (of waar het wel goed staat) en pas je daar een aantal dingen aan zodat het kan syncen. Je kunt ook alles deactiveren op je devices en de daar verwijderen wanneer het nergens goed staat.

Daarna inloggen op iCloud.com en daar je ding doen. Alles goed zetten, beheren en zorgen dat je een aantal aanpassingen maakt zodat de sync-server z’n werk moet doen.

Even een poosje wachten en dan weer inloggen op je devices.

Let wel op dat je overal het nieuwe mailadres gebruikt dat bij je AppleID/iCloud adres hoort. Als het goed is krijg je dan overal dezelfde nieuwe content te zien die je op iCloud.com eerder hebt aangepakt of bewerkt.

Ik heb alleen een iMAc waar ik Agenda gebruik, geen andere devices. Ik heb ZEER veel moeite met iCloud, want ik krijg continu allerlei foutmeldingen. En dat terwijl ik helemasl niks doe met iCloud, ben er totaal niet mee bezig. Elke keer als ik iCloud aanklik in voorkeuren duurt het een een eeuwigheid eer hij opstart of vaak wil iCloud niet opstarten. Nu ook wil ik opstarten maar zegt ie dat ie mijn wachtwoord niet kent. Vervolgens weer alle informatie opgeven (gsm, creditcard, etc.etc.) om vervolgens de melding te krijgen dat het nu niet veranderd kan worden… word er knettergek van… Ik weet niet wat er aan de hand is met dat iCloud maar het werkt voor geen meter…

…op iCloud.com doet mijn wachtwoord het wel…(!!)

Wat heb je gedaan om je Apple ID te wijzigen, waar gebruik je je Apple ID nog meer, gebruik je “zoek mijn iMac”, “zoek mijn iPhone”… …?

Wat is zoek mijn iMac? Apple ID heb ik gewoon gewijzigd. Waar weet ik niet meer. Ik denk voor iTunes aankopen. Mijn emailadres is veranderd dus moest ik die veranderen. Zodoende is mijn ID veranderd

Je had ook het nieuwe mailadres kunnen toevoegen aan je oude AppleID. Maar daarvoor is het dus al te laat.

Eerst even rust. Heb je alleen een Mac? Geen iPhone? iPad of iPod?

1. Op al jouw Apple producten zul je moeten uitloggen bij iCloud. 2. Als je dat hebt gedaan verwijder je alle verkeerde instellingen die er in de agenda zijn op alle devices apart.
  2. Start de devices opnieuw op. En controleer of alles in orde is.
  3. Ga naar iCloud.com en controleer daar de agenda.

Staat alles goed? Dan log je op al je devices weer een voor een in bij iCloud.

en indien ouder Mac OS X (bijv Mavericks of Yosemite) two-factor authentication uitschakelen… in Apple ID beheerspagina: https://appleid.apple.com/nl