Probleem, alle (httpmail) mailtjes weg.. :(

Hey allemaal.. Kan iemand mij helpen?

Ik werk altijd met Mail, samen met de httpmail-plugin, om mijn hotmail-account binnen te halen…
Nou werkte sinds gisteren de uitgaande mail niet naar behoren… ze gingen wel mn postvak uit, maar kwamen niet aan bij de ge-adresseerde!

Nou dacht ik het slim op te lossen, door de laatste versie van de httpmail-plugin te downloaden, en mijn account opnieuw aan te maken, binnen de preferences van Mail.

:oops: maar… nou is al mijn mail weg! alle mailtjes die ik had bewaard en de mailtjes die ik nog moest reply-en…
(ik had mijn mail in hotmail.com ook al leeggemaakt)

HOE kan ik in hemelsnaam die mailtjes terugvinden??
Weet iemand hoe ik ze terug kan halen??

Alvast bedankt!

als je account weggooit in 'Mail' verlies je ook je e-mailtjes. Hij waarschuwt ervoor.... niets meer aan te doen vrees ik

:evil: das klote..

is er echt dan echt geen enkele manier om het terug te halen?

Hey buurman, lang niet meer gezien! :D

Die HTTP plugin geeft mij ook al een paar weken ellende. Begrijp er niets van omdat deze voorheen altijd prima functioneerde.
Zo kan ik geen mailtjes weggooien en zegt Mail mij doodleuk dat de mailbox op ‘alleen lezen’ staat.

Als je de mailbox in mail overschrijft dan is je mail weg. Zie het als het overschrijven van een bestand. Je kan dit niet meer terughalen. Als je geen backup hebt en de mails op de Hotmail-server niet meer aanwezig zijn dan vrees ik dat je pech hebt.

Zou toch even voor de zekerheid in je map /user/Library/Mail/ kijken. Als je alleen een nieuw account hebt aangemaakt, zou je oude account er nog moeten zijn.

Hey buurman... Ik had inderdaad al een topic van je gelezen.. over httpmail.

Maargoed, das behoorlijk balen… ik was zowizo niet zo’n fan van hotmail…
Weet iemand toevallig een gratis POP3-account?

Thnx…

[quote:f0ff5213a8="bekhof"]Zou toch even voor de zekerheid in je map /user/Library/Mail/ kijken. Als je alleen een nieuw account hebt aangemaakt, zou je oude account er nog moeten zijn.[/quote:f0ff5213a8]

Sja, heb em overschreven…
:frowning:

Heeft je ISP geen gratis POP-accounts?

Jawel, maar wat als ik overstap naar een andere provider?

Dan verlies je die account wel ja....... je doet dan natuurlijk je mails backuppen maar je emailadres ben je dan kwijt. Misschien een plan om zelf serverruimte te huren (wel niet gratis dus) en daar dan een POP account aan te maken. of Spymac? (is volgens mij ook POP)

sja..

Nou ik zoek nog ff…
Dankje!

PS.jij zit ook de HELE dag op macosx.nl zeg…

haha, valt wel mee hoor. Mijn Mac staat tegenover mijn tekentafel en zo af en toe kijk ik even of er wat leuks gepost is. Als mijn Mac in een andere kamer zou staan zou ik niet zoveel hier zitten :lol:

Heb je nog steeds die G4 QS?

Nou, ik denk dat de beste manier is om donateur te worden van macosx.nl. Je kan dan je mail van delay@macosx.nl laten forwarden naar ieder adres. Dat kan je dan aanpassen als je isp-account wijzigd. Niet gratis, wel een goed idee ;)

Ik heb al jaren een pop3.zonnet.nl adres. Werkt prima. Je moet alleen de uitgaande mail versturen via je isp. Zo zijn er vast wel meer.
En als je weer zoiets hebt, je kan er wel een account bijmaken, hoor. Ik heb zo’n 13 accounts in Apple mail staan, waarvan een aantal niet meer actueel (als archief zeg maar).

Feit is dat als je echt een goede service wil dat je ervoor moet betalen. De tijd van 'gratis internet' is voorbij lijkt me. Hotmail is leuk voor mensen die af en toe een mail versturen en vaak op een andere computer zitten. Gebruik je je mail voor zakelijke toepassingen dan is het niet alleen onpraktisch maar ziet het er onproffesioneel uit. Een zaak die een xxxx@hotmail.com adres heeft vertrouw ik niet.

Maar ja, Hotmail is handig voor spam en het meer informele werk. Ik gebruik het ook (voornamelijk als registratie-adres voor websites. Begrijpelijk komt daar 98 van alle spam op terecht).

@Delay: Ja ik heb nog steeds dezefde G4 QS

Gebruik gewoon SpyMac. Hotmail is gewoon kl*te, veel te klein, massa's virussen, niet zo simpel/standaard via Mail binnen te halen. SpyMac is gratis, je krijgt er een ganse boel andere dingen bij, je kent het checken via een webmail-systeem en het is een POP3-account, dus gewoon via elk mailprogramma binnen te halen. De inbox is zomaar liefst één gigabyte en attachments mogen ook blijkbaar groot genoeg zijn :-)