Ik krijg namelijk deze melding >> Classic kan geen bestanden in 'systeemmap' op mac os 9.1 bijwerken omdat de schijf alleenlezen is
???
Ik krijg namelijk deze melding >> Classic kan geen bestanden in 'systeemmap' op mac os 9.1 bijwerken omdat de schijf alleenlezen is
???
Wat doe je dan precies? En op welke Mac? Je moet gewoon opstarten vanaf de CD en dan opwaarderen naar 9.2 en dan kun je weer in OSX classic draaien. 9.1 en OSX doen het niet samen.
De melding klinkt alsof je probeert de OS9 CD naar 9.2 op te waarderen…
heb mijn iMac 1 ghz aanstaan en die draait op os 10.3.5. Doe dan de installatie cd er in van 9.1. Die wil ik installeren. Er is namelijk geen classic op mijn computer meld ie. Dan alas ik wil beginnen met installeren krijg ik de melding 'Op deze computer is mac os 9.1 geïnstalleerd. Aanbevolen wordt om uw systeem bij te werken naar mac os 9.2. En dan moet ik ok klikken. En dan krijg ik die melding die ik al beschreef in mijn eerste bericht.... :|
Er staat dus wel os9 op(9.1)op je pjoeter en dan kun je niet os 9.0 installeren. Classic kun je namelijk starten/stoppen. Ik denk dat het bij jou niet aanstaat. Dit kun je aanzetten in systeemvoorkeuren/classic en dan tab starten stoppen.
De oplossing is eenvoudig: Installeer je nieuwe OS9 in een map met een andere naam dan "system folder" of "stsyeem map". Dan updaten naar 9.2 en dan als alles klaar is laat je OSX zoeken naar alle Classic operating systemen die er zijn. Selecteer dan de juiste Classic en klaar is kees.