Probleem bij profielfoto OMT uploaden

Wanneer kunnen OMT-gebruikers nu eindelijk hun profielfoto uploaden?

“Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan, probeer het later weer”, verschijnt al maanden.

Wie weet raad?

Dat kan alleen in de periode eind mei!

Haha die Shmoo ?

<p class="cite">Shmoo op 27 oktober 2018 om 11:44</p> Dat kan alleen in de periode eind mei!
jaartal ??

Dat kan iedereen gewoon, zover al ik weet. Of is het inmiddels alwéér stuk?

UPDATE
(net even getest met vers aangemaakt fake account: werkt gewoon - in zowel Safari als Chrome)

Check eerst, alvorens onzin uit te kramen. Al maanden werkt het niet! Waarom kan ik geen enkele .jpg of.gif uploaden?

Beste Wimusia, wil je geholpen worden of niet?

Ik zou dit soort uitspraken niet doen zonder het zelf eerst getest heb (lees mijn bericht update hierboven) . Er is dus geen enkele reden om zo hoog van de toren te blazen.

Waarom het in jouw specifieke geval niet lukt, is iets wat we moeten uitzoeken. Welk bestandstype is je gewenste profielfoto? Welk formaat (bxh in pixels)? Is het bestand keurig RGB of iets anders? Is het bestand vierkant of rechthoekig? Kan je het bestand wel uploaden maar gaat er iets mis bij de uitsnede of lukt het uploaden ook al niet? Heb je een ad-blocker of andere plugin aanstaan, waardoor het wellicht mislukt? Heb je het ook al in een andere browser geprobeerd?

[update]

Ik heb het ook met jouw account getest, en zoals je ziet kan er prima een andere avatar gekozen worden. Het ligt dus in ieder geval niet aan je account of aan de OMT site.

Hier werkt het ook niet, een png bestand van 80x85.

Misschien handig om op die pagina even aan te geven van de restricties zijn voor een foto.

Uit mijn hoofd was het standaard 150 bij 150 dat je minimaal moest raken. ?

… maar ik kan mij ook iets herinneren dat de default waarde op OMT naar 200 bij 200 werd gezet. Of was dat op Twitter?

Normaal moet je ook drie soorten error meldingen te zien krijgen op de pagina zelf.

• afb. voldoet niet aan het juiste bestandstype (JPG/PNG)
  • afb. voldoet niet aan minimale formaat (size)
  • afb. is groter dan het maximale uploadlimiet (450kb)

Ik heb het getest met een JPG bestand. Dat lukte gewoon. Het minimum formaat is 150x150 px. Bij groter formaat krijg je de mogelijkheid een uitsnede te kiezen. Daarvan weet ik dat dat niet altijd lukt. Reden onbekend. Jammer genoeg kan ik niet bij die pagina komen om deze aan te passen.

Nog maar eens geprobeerd, nu 150x156, jpeg. Lukt nog steeds niet ?‍♂️?‍♂️

Opgelost. :heavy_check_mark:

Vaag… heb hier geen enkel probleem kunnen constateren, zelfs niet in een vers aangemaakt ‘fake’ account zonder admin-rechten.

In welke browser probeer je het, @Koen?

Safari

Elke .jpg of .gif of whatever met Safari of Chrome, met iOS, Mojave en Windows!

Bij Wimusia zie ik toch duidelijk een avatar.

Ja, die heb ik er als test opgezet. Zodat je met eigen ogen kan zien dat het – zover ik kan nagaan – gewoon werkt.

Ik vraag me toch af wat de oorzaak kan zijn. hebben jullie soms alle twee een adblocker of zo actief?

Zal het vanavond thuis nog eens proberen.

<p class="cite">Wimusia op 29 oktober 2018 om 18:53</p> Elke .jpg of .gif of whatever met Safari of Chrome, met iOS, Mojave en Windows!
Bedoel je nu dat het daarmee wel, of niet lukt?

Het lukt nooit! Op welke wijze ondanks @night’s mededelingen!

Weet je wat? Plaats het plaatje even dat je als Avatar wil hebben, dan zet ik het er wel even op.

(al vond ik de huidige avatar wel bij de kritische Wimusia passen ? )