probleem copieren html naar outlook

Hallo,

Ik heb volgend probleem. Ik maak 'n html-pagina aan voor onze nieuwsbrief. (pagina met beeld en tekst in een aantal tabellen) Ik gebruik daar 'n aantal Css-stijlen in.
In mijn preview (golive) werkt dat perfect, in explorer ook. Dan doe ik copy-paste in mijn outlook express (via omweg naar een PC, want op Mac werkt dit sowieso niet). Rich format staat op (anders zie ik mijn opmaak er ook niet in). En dan zitten al mijn beelden erin, tekst staat op de juiste plaats, etc. Maar mijn css-stijlen negeert hij totaal! Ik dacht eerst dat het lag aan dat ik h1-stijl en zo gebruikte, maar als ik eigen stijlen aanmaak trekt hij zich daar ook niks van aan. Ligt dat aan de instellingen van outlook? (ben eigenlijk gewoon om te werken op mac en dit is op 'n oude laptop.) Zou daar iets aan te doen zijn, of moet ik 'n andere oplossing zoeken. Kan iemand mij helpen? (word er gék van!) Alvast bedankt!

groeten,

marco

Kan je überhaupt wel CSS gebruiken in mail?

Zet de pagina online, ga er met Safari heen, doe appeltje -I en je hebt in Mail een dijk van een HTML-nieuwsbrief, inclusief een TXT-based versie. Adressen in het BCC veld en klaar!

Hoezo een PC nodig??

(pagina wel online laten staan anders mist men de plaatjes…)

(en CSS is inderdaad niet heel breed ondersteund in mailprogramma’s)

Hoi deskman,

wat doet safari met appeltje l (is toch 'n kleine L, veronderstel ik? appeltje i(groot) doet helemaal niks). Heb hier thuis geen Mail, dus moet het morgen sowieso nog 'ns proberen op mijn werk. Maar hier thuis selecteert safari met appeltje l alleen maar mijn adresbalk. (heb het even met een algemene simpele htmlpagina geprobeerd). Heb versie 1.3.2 (v312.5) van safari, maar ik weet niet of dat ergens mee te maken heeft…
Eerste werk morgenvroeg kijk ik het in elk geval even na. maar als je me toch nog verder zou kunnen helpen? Alvast bedankt voor je snelle reactie.

groetjes,

Marco

[quote:ac2590959c="marcogoole"]Hoi deskman,

wat doet safari met appeltje l (is toch 'n kleine L, veronderstel ik? appeltje i(groot) doet helemaal niks). Heb hier thuis geen Mail, dus moet het morgen sowieso nog 'ns proberen op mijn werk. Maar hier thuis selecteert safari met appeltje l alleen maar mijn adresbalk. (heb het even met een algemene simpele htmlpagina geprobeerd). Heb versie 1.3.2 (v312.5) van safari, maar ik weet niet of dat ergens mee te maken heeft…
Eerste werk morgenvroeg kijk ik het in elk geval even na. maar als je me toch nog verder zou kunnen helpen? Alvast bedankt voor je snelle reactie.

groetjes,

Marco[/quote:ac2590959c]

De optie heet ‘Mail contents of this page’ (in het Engels)

CSS in mailtjes raad ik je echt af, beter een platte html pagina sturen. mailprogamma's werken niet goed met css.

"mail contents of this page"? Heb wel 'n nederlandstalige versie, maar ik vind daar niks van terug. Enig idee waar ik die vind? Lijkt me inderdaad wel ok als dat werkt.

Groetjes,

Marco

Appeltje -I (ie van informatie, internet, interessant) Safari 2.0.3, in tiger doet dit grapje

CSS is inderdaad een beetje tricky voor vormgeving, maar voor tekst en degelijke gaat het allemaal wel goed.

appeltje i werkt niet bij mij. geeft 'n "ping"...

[quote:870ca9ec59="Deskman"]Zet de pagina online, ga er met Safari heen, doe appeltje -I en je hebt in Mail een dijk van een HTML-nieuwsbrief, inclusief een TXT-based versie. Adressen in het BCC veld en klaar!

Hoezo een PC nodig??

(pagina wel online laten staan anders mist men de plaatjes…)

(en CSS is inderdaad niet heel breed ondersteund in mailprogramma’s)[/quote:870ca9ec59]

Wat een ontzettend goeie tip Cheers! :lol:

Ivan,

bij jou werkt het wel. Wat doe ik fout? (moet ik het uiteindelijk maar aanvaarden dat ik dom ben?..)

Marco