probleem dvd-rw en cd-rw wissen op mac

Hallo

Sinds ik mij dvd drive hebt geupdate met de apple update app, kan ik geen dvd-rw meer wissen die ik vroeger gebrandt hebt! Is er een app die dit bot weg voor me kan doen zonder naar het medium te kijken.

Tweede vraag: Ik heb enkele cd-rw’s gebrandt onder windows. De mac zegt dat ze cd-r 's zijn. Hoe kan ik deze wissen? Ze zijn gewoon te lezen, en voordat ik ze onder windows brande heb ik ze eerder wel kunnen wissen.
Iemand een idee?

Ik heb het ook onder Roxio5 gebrobeert.
Heb osX 10.2.6

rené

Ik heb geen antwoord maar eenzelfde soort vraag. Hoe kun je een CD-RW formatteren zodat je hem zowel onder windows al OS-X kunt beschrijven en wissen?

CD-rw's moet je wissen voordat je ze opnieuw kunt gebruiken. Dat werkt dan onder windows en mac. Voor zover ik weet bestaat er geen programma als In-cd.

Helaas geeft OS-X geen optie om de schijf te wissen als je iets op een beschreven cd wilt schrijven. Je krijgt gewoon een mededeling dat er al iets op de schijf staat en dat is alles :roll:

Niet erg gebruiksvriendelijk dus :frowning:

Hans

Je kunt DVD-RW's en CD-RW's gewoon wissen via het schijhulp programma in de map hulpprogramma's in je applicaties-folder.

zie hieronder:

[img:37ac7186d8]http://www.home.zonnet.nl/heukelum42/uploads/schijfwissen.jpg[/img:37ac7186d8]