[probleem]Firewire drive is ineens unreadable?!

Heb een IBM schijf in een externe firewire behuizing. Deze drive gebruik ik als transport van projecten van en naar mijn werk en er staat een flink grote collectie geluideffecten op die voor mij 'vanlevenbelangzijn' :D . Nooit problemen meer gehad maar toen ik vanochtend mijn computer opstartte en de drive inschakelde kreeg ik de melding dat OSX het volume niet kon leze: eject or initialize.....(overigens mijn Ipod die via deze drive was aangesloten werd wel herkend). Disk docter loopt al weer een paar uur te pruttelen. Disk warrior bood aan om de schijf te rebuilden, weet niet precies wta dat inhoud maar durfde dat nog niet aan. Kan iemand mij alsjeblieft helpen! Mijn dank zal zeer groot zijn.

[quote:9ca7397b9b="Niels fonque"] Disk docter loopt al weer een paar uur te pruttelen. Disk warrior bood aan om de schijf te rebuilden, weet niet precies wta dat inhoud maar durfde dat nog niet aan. Kan iemand mij alsjeblieft helpen! Mijn dank zal zeer groot zijn.[/quote:9ca7397b9b]

Ik neem aan dat je Mac OS X draait?
Zo ja, dan begrijp ik absoluut niet waarom je Disk Warrior niet aandurfde en DiskDoctor wel want als die al een paar uur loopt te pruttelen zou het best wel eens kunnen zijn dat voor alle hulp nu al te laat is…

Tja, grote schijf = lang werk. Disk Warrior repareerd de directory, zeg maar de kaartenbak weer op volgorde zetten zodat de computer weer weet waar alles staat. Dit tast niet de data op de schijf aan. Veel geprezen programma voor precies de problemen die jij nu hebt.

Goh...dada....uhhm heb de schijf hard nodig en vertouwde erop dat Norton weinig kwaad zou doen. Het woord Rebuild boezemde me angst in. Dan ga ik nu toch diskwarrior proberen.

Maarre alvast ernstig bedankt voor de reacties!

En inderdaad, als je op X draait en niet op OS 9 gooi die Norton prut zo snel mogelijk weg.

Norton heeft een reputatie van Disk Killer i.c.m. Mac OS X; advies: zo snel mogelijk wegmieteren die handel voor het echt te laat is.

Wouw! Diskwarrior heeft het in om en nabij de 5 minuten "gefixed"! Waar ik mijn opleiding doe staat het op de software server. Gratis en neem aan dat mijn school dit niet als zijnde illegaal op deze server mag en zal zetten maar ga het toch direct aanschaffen!

Bedankt voor de hulp!

[quote:654ec5893f="dada1958"]Norton heeft een reputatie van Disk Killer i.c.m. Mac OS X; advies: zo snel mogelijk wegmieteren die handel voor het echt te laat is.[/quote:654ec5893f] dat is wel een probleem. het is een beetje offtopic maar toch: hoe krijg ik het er vanaf. Heb het in de tijd aangeschaft en erop gezet. Maar met het splitsen van mijn bedrijf heeft mijn partner het origineel meegenomen. Nu wil ik het er graag vanaf halen. IK heb alles waar het woord Norton ook maar een beetje in voor kwam weggegooid. Toch begint mijn systeem er af-en-toe over (aaaaarg) suggesties?