Probleem: Imovie import via ext. HD - Imovie import via ext. fiwi hd lukt niet

Ik word helemaal gek. Na het aanschaffen van een externe hd 80 gb fiwi had ik gehoopt dat ik eindelijk genoeg ruimte had om eens leuke filmpjes in elkaar te gaan knutselen. Ik gebruik namelijk een Powerbook G4 400 mhz met osx 10.1.5 en Imovie 2.1 helaas heeft het macje maar een 10 gb schijf dus vandaar de externe fiwi hd van 80 gb. Mijn JVC met fiwi via deze ext. hd doorgelust en dan importeren op de ext. fiwi hd. Helaas dit gaat dus niet. Hij begint met importeren en stop er dan na een poosje me. Snap er niks van. Help, wie heeft voor mij een oplossing. :(

[quote:post_uid0="Kjell"]Ik word helemaal gek. Na het aanschaffen van een externe hd 80 gb fiwi had ik gehoopt dat ik eindelijk genoeg ruimte had om eens leuke filmpjes in elkaar te gaan knutselen. Ik gebruik namelijk een Powerbook G4 400 mhz met osx 10.1.5 en Imovie 2.1 helaas heeft het macje maar een 10 gb schijf dus vandaar de externe fiwi hd van 80 gb. Mijn JVC met fiwi via deze ext. hd doorgelust en dan importeren op de ext. fiwi hd. Helaas dit gaat dus niet. Hij begint met importeren en stop er dan na een poosje me. Snap er niks van. Help, wie heeft voor mij een oplossing. :([/quote:post_uid0] Niet gek worden! 'Toevallig' had een kennis van me hetzelfde probleem net de JVC GRDVL 145EG (of zoiets). deze camera staat niet in de lijst van 'supported' camera's op de Apple site. Hij heeft uiteindelijk zijn 3 uur opnamen in de mac gekregen door elke keer de PLAY/STOP (of spatie) knop in te drukken tijdens import - dus handmatig stoppen voordat Imovie het doet. Beetje kunst en vliegwerk dus.... Het ligt, denk ik, niet aan je HD Ik heb zelf uren film van een Sony op een externe HD geladen via een Ibook zonder problemen. Misschien helpt deze info je. Kijk effe op de Apple site of jouw camera erbij staat!

Groet,

Paul

Paul,

Bedankt voor je snelle reactie. Maar dat starten en stoppen zie ik niet helemaal zitten. Mijn camera staat bij de lijst. Het gekke is namelijk dat het importeren naar de HD van de Powerbook wel gaat maar naar de Fiwi HD niet??!

Dit had ik ook met een externe 45GB Western Digital, een iBook 600 en een Sony TRV30E. Zeer frustrerend. Het is een zeer bekend probleem, kijk er de discussie forums bij Apple maar op na.

Nu, met Jaguar, is het probleem weg. Yep, het werkt nu zoals het hoort!
javascript:emoticon(':)')
Ik heb het nog maar 1 keer geprobeerd, maar hij importeerde vrolijk 16 minuten footage in een keer, zonder er na 2 minuten ermee op te houden! Als dit echt opgelost is in Jaguar (ik ga het nog eens vaker proberen) dan is dit alleen al de prijs waard geweest.

Groet,
Willem :slight_smile: