Probleem installeren/updaten/etc.

Ik probeer al verschillende keren de software update uit te voeren maar na het klikken van installeer onderdelen gebeurt er "gewoon" niets. Ook bij het installeren van de iphone sdk krijg ik het zelfde probleem na het klikken van installeer.

nu viel me op bij systeemvoorkeuren dat ik de slotjes er niet af krijg… voorheen klikte ik erop en vroeg vervolgens naar een wachtwoord. Maar nu verschijnt er identiteitscontrole voor enkele seconden en valt daarna weer weg, met als gevolg dat er ook niets gebeurd.

heb al verschillende dingen geprobeerd met het herstellen van schijfbevoegdheden en het wijzigen van sleutelhangertoegang, maar ik kom er maar niet uit.

wie kan me verder op weg helpen?

Heb je al eens een herstart gedaan?

dit heb ik al verschillende keren gedaan! ben hier al paar dagen mee bezig om dit werkend te krijgen. Kom het probleem ook nergens anders tegen (heb al tig verschillende sites afgezocht). gekste vind ik nog dat ik de slotjes niet meer open krijg zodat ik mijn instellingen kan wijzigen (ook al ben ik beheerder).

Heb ook al 2 maanden geen updates meer uitgevoerd dus staat nog n wachtrij van 11 onderdelen die ik niet geïnstalleerd krijg. Hij geeft ook voor de rest geen melding. Nadat ik installeer klik vervaagt het knopje maar wordt binnen enkele seconden weer helder en voor rest gebeurd er niks.

Misschien zijn de voorkeuren verziekt. ga naar user -> bibliotheek -> preferences en wis: com.apple.SoftwareUpdate.plist herstart software update

dank voor je reactie.. maar het levert helaas geen verschil op. :innocent:

heb inmiddels wel update 10.5.6 kunnen installeren (handmatig gedownload). nadat ik deze voltooid was werkte de apple update gek genoeg wel :S. Vroeg naar wachtwoord voor te installeren wat nooit gebeurde. Maar toch na het herstarten werkte de auto update niet meer. En kan ook nog steeds geen hangslot open krijgen (laat enkele seconden het bericht: identiteitscontrole zien, en gebeurd vervolgens niks. Voor de rest kan ik ook nog steeds geen enkel programma installeren. Als ik een installatie tot het kopje: installeren helemaal doorgelopen ben en hierop klik gebeurd er ook niks. iemand nog een id hoe nu verder?

Ik heb het volgens mij nog niet voorbij zien komen: repareer permissies en bevoegdheden.

En je kunt vaia het console programma in het system log bekijken wat er eventueel aan de hand is.

ok heb zojuist de software update nog ns uitgevoerd. Kreeg het volgende foutmelding nadat ik op installeer klikte:

23-03-09 14:34:05 ReportCrash[271] Saved crashreport to /Library/Logs/CrashReporter/SecurityAgent_2009-03-23-143404_Macintosh-2.crash using uid: 0 gid: 0, euid: 0 egid: 0
23-03-09 14:34:05 ReportCrash[271] Saved crashreport to /Library/Logs/CrashReporter/SecurityAgent_2009-03-23-143404_Macintosh-2.crash using uid: 0 gid: 0, euid: 0 egid: 0
23-03-09 14:34:30 ReportCrash[279] Formulating crash report for process SecurityAgent[278]
23-03-09 14:34:30 com.apple.SecurityServer[19] Engine::authorize: Rule::evaluate returned -60008 returning errAuthorizationInternal
23-03-09 14:34:30 ReportCrash[279] Saved crashreport to /Library/Logs/CrashReporter/SecurityAgent_2009-03-23-143428_Macintosh-2.crash using uid: 0 gid: 0, euid: 0 egid: 0

iemand een idee?

Process: SecurityAgent [270] Path: /System/Library/CoreServices/SecurityAgent.app/Contents/MacOS/SecurityAgent Identifier: SecurityAgent Version: ??? (???) Code Type: X86 (Native) Parent Process: securityd [19]

Date/Time: 2009-03-23 14:34:04.035 +0100
OS Version: Mac OS X 10.5.6 (9G55)
Report Version: 6

Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGBUS)
Exception Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE at 0x0000000000000005
Crashed Thread: 0

Je kunt een nieuw account maken en kijken of het probleem met dat account ook optreedt. Als dat niet gebeurt, is er een of andere database in je account kapot gegaan.

kon dat maar.. het volgende probleem is dat ik geen hangslot er vanaf krijg. als ik deze probeer te openen krijg ik de melding identificatiecontrole voor enkele seconden te zien, en voor rest gebeurd er weinig. dus waarschijnlijk heeft t wel iets met mekaar te maken. wil dat crashrapport ook wel plaatsen als iemand er iets aan heeft... ben benieuwd hoe dit opgelost kan worden.

Ik zit dus ook met hetzelfde probleem, geen mogelijkheid om de slotjes te openen, kan niets installeren... Heb jij dit al opgelost gekregen flateric? Had dan graag eens geweten hoe je dit voor mekaar hebt gekregen.

Alvast bedankt!