Probleem Internet verbinding

Ik heb sinds deze week een hele aparte verbinding. Ik kan GEEN contact krijgen met mijn mail servers, ik kan een aantal internet sites bekijken de rest doet het NIET :?. Toen heb ik vanmiddag via "system preferences" > "Network" > "Build in Ethernet" > "Assist me" een nieuwe locatie aangemaakt en nu doet alles het weer. Maar mijn collega heeft hetzelfde probleem en daar werk "assist me" niet. De rest van de computers (PC's) hebben deze problemen niet en nooit gehad. Wat doen wij Mac gebruikers verkeerd? Ik kan me voorstellen dat het iets te maken heeft met het feit dat wij ook wel eens met onze macjes op een ander netwerk (thuis) zitten.

Overige info:

• Besturingssysteem: Mac OS X 10.3.6.
  • Verbinding: ADSL via LAN

Ik hoop dat dit voldoende informatie is, ik ben ook maar een noob als het gaat om netwerken en internet :oops:

Hehehehe.... heb je van de systeembeheerder wel tot alle poorten toegang gekregen? Mischien heeft hij je stiekum een aantal poorten geknepen...... :evil:

[quote:6061ad0bff="Turbanus"]Hehehehe.... heb je van de systeembeheerder wel tot alle poorten toegang gekregen? Mischien heeft hij je stiekum een aantal poorten geknepen...... :evil:[/quote:6061ad0bff]

Nee, we hebben geen systeembeheerder (we zijn maar een klein bedrijfje). En alle poorten die ik nodig heb staan gewoon open. En alle PC users kunnen wel gewoon inetten. Het zijn alleen de Mac users die om de zolveel tijd weer eens problemen hebben. :frowning: