probleem internetverbinding telenet

Hallo

zit ff met een probleempje, wou daarstraks ff met men ibook op 't net, sloot de netwerkkabel aan en geen internet, dan heb ik instellingen nagekeken, ingesteld, en nog niks

ik krijg wel van dhcp een ipadres, maar ik zou niet weten hoe ik dat dan verder moet oplossen?
moet ik trouwens ook een proxy instellen?

Ik surf met telenet internet (kabel) en heb een ibook G4 933

Bedankt!

[quote:1af024dbf0="goddevader"]Hallo

zit ff met een probleempje, wou daarstraks ff met men ibook op 't net, sloot de netwerkkabel aan en geen internet, dan heb ik instellingen nagekeken, ingesteld, en nog niks

ik krijg wel van dhcp een ipadres, maar ik zou niet weten hoe ik dat dan verder moet oplossen?
moet ik trouwens ook een proxy instellen?

Ik surf met telenet internet (kabel) en heb een ibook G4 933

Bedankt![/quote:1af024dbf0]

Oplossing is héél simpel. Trek de stroom uit de kabelmodem voor minstens een half uur!

Reden: de kabelmodem van Telenet onthoudt welke PC/Mac aangesloten was en belet dat je er een andere PC/Mac op aansluit in de eerst komende tijd. Dit is een erg vervelende “beveiliging”. Daarom kan ik enkel maar aanraden om een routertje te kopen. Dit lost dit probleem op :slight_smile:

ok bedankt dat ga ik eens proberen! :)

helpt even rebooten niet? of venieuw dhcp lease?

[quote:5878eba2ba="Fuji"]helpt even rebooten niet? of venieuw dhcp lease?[/quote:5878eba2ba]

Neen. Rebooten helpt niet. De Teleslet Kabelmodem onthoudt het MAC adres van de PC/Mac. Pas als dit adres uit z’n geheugen is kan je een andere PC/Mac aansluiten. Dit kan je enkel door de stroom van de kabelmodem een half uur uit te trekken OF een uurke te wachten (of langer) …

half uurtje uittrekken heeft geholpen! bedankt :D

Heb lang geleden dit ook meegemaakt, gebeld met hun helpdesk en kreeg daar zo goed als geen hulp, behalve kijken of mijn netwerkinstellingen wel klopte. Toen zelf geopperd of het misschien bij hun lag wegens het hierboven gemelde systeem, als antwoord kreeg ik hierop dat Telenet zoiets totaal [u:c503e42415]NIET[/u:c503e42415] doet...

Blij te horen dat de helpdesk fout zat

[quote:4b7f0c684a="junkiesxl"]Heb lang geleden dit ook meegemaakt, gebeld met hun helpdesk en kreeg daar zo goed als geen hulp, behalve kijken of mijn netwerkinstellingen wel klopte. Toen zelf geopperd of het misschien bij hun lag wegens het hierboven gemelde systeem, als antwoord kreeg ik hierop dat Telenet zoiets totaal [u:4b7f0c684a]NIET[/u:4b7f0c684a] doet...

Blij te horen dat de helpdesk fout zat[/quote:4b7f0c684a]

Eerste keer dat ik dit meemaakte hebben ze van bij TeleSLet gecontroleerd of alles juist ingesteld stond op m’n PC. Toen hebben ze gezegd dat alles OK was maar dat ik efkes moest wachten omdat de kabelmodem onthoudt welke PC eraan hangt… Maar niet iedereen aan de helpdesk is natuurlijk zo vriendelijk …