probleem kopieren cd

Hoi,

Is het ook mogelijk in Toast een multisessie cd te kopieren? Ik heb een cd gekregen van iemand met twee sessies die op het bureaublad verschijnen: de ene is het audiogedeelte (en kan worden afgespeeld in een gewone audio cd speler), de andere sessie is een data gedeelte, en heeft een interactief ding voor op de computer.

Ik wil dit graag kopieren, maar het lukt me niet in Toast.

Any ideas?

Dank, Boele

volgens mij moet je gewoon het eerste deel erop gooien, op de brandknop drukken en dan in dat dropdown menuutje ergens selecteren dat de cd niet gesloten moet worden (do not close disc). als je klaar bent kun je daarna het tweede deel erop branden, die moet je uiteraard wel sluiten.

In Toast kun je gewoon een complete cd klonen. Vierde tabje: copy! Is het een commerciele schijf en staat er toevallig een zwart cirkeltje met een driehoekje op met copy controlled? Dan heb je waarschijnlijk pech.

nope, ik heb het fout. ik begreep het even verkeerd. je moet een mixed mode cd hebben en deze wordt in een keer gebrand.

===
What Is a Mixed Mode CD?

A Mixed Mode CD contains one data track and one or more audio tracks, and is recorded in one session. You can play the audio or view the data on a computer.
• Caution: It is not recommended to play the audio portion of a Mixed Mode CD in a regular CD player.
• Note: Some older CD-ROM drives cannot recognize more than one session on a disc. A

Mixed Mode CD may play on these types of drives while an Enhanced Audio CD may not.

Recording a Mixed Mode CD

Before recording, you can select a different recorder or change recorder settings. For more information, see or Choosing the Recorder or Changing Recorder Settings.
To record a Mixed Mode CD:

1 Click the Audio tab, then click the Disc Settings button.
The Disc Settings drawer opens.
2 In the Disc Settings drawer, click Advanced, then select the Mixed Mode CD option.
3 For the audio portion of the Mixed Mode CD, add audio tracks to the Audio content area. For more information, see Adding Files to Your Audio CD.
4 Click the Data tab.
5 For the data portion of the Mixed Mode CD, add files or folders to the Data content area. For more information, see Adding Files or Folders to a Data Disc.
6 Click the red Record button.
7 When prompted, insert a disc into the currently selected recorder.

Toast displays a progress bar as it records your Mixed Mode CD.

Dank voor de reacties sofar: Strifer: Die opties die jij noemt (dropdown menuutje) kan ik niet vinden (Toast 6.0.7)

Martiniman:
Nee het is geen commerciele cd. Het is een zelfgemaakte cd.
CopyDisc tabje werkt niet. Toast leest dan de audiosessie in, maar zodra ik op brand druk, krijg ik de mededeling dat de andere sessie ge-unmount moet worden en dat dat niet lukt…

Strifer:
Je Mixed Mode cd kan ik onderzoeken, maar het zinnetje:
• Caution: It is not recommended to play the audio portion of a Mixed Mode CD in a regular CD player.
baart mij zorgen. Het is namelijk WEL de bedoeling de audio in een gewone cd speler af te kunnen spelen.