probleem Mail 4.6 (1085)

Hallo

ik heb een probleem met Mail.Inkomend gaat goed maar verzenden gaat niet meer (sinds2 dagen ,terwijl er aan de instellingen niks veranderd is)er komt
bericht kan niet worden verzonden door de server afzendadres is geweigerd door server uit.telenet.be
selecteer andere server voor uitgaande post in de lijst hieronder of probeer later
in de lijst staat allleen uit.telenet.be
verbindingsassistent zegt
accountnaam.is correct er is verbinding gemaakt met de server en ingelogd
verbindingsstatus verbinden met server (duurt heeel lang)
en dan komt
het is niet gelukt verbinding met de SMTP server te maken
Controleer netwerkverbinding (die is goed zegt de MAC) of U de juiste gegevens hebt opgegeven in voorkeurpaneel account (hier is niks aan veranderd
P.S vergeten
we hebben twee MAC’s…op de andere loopt 5.3 (1283) en is geen probleem
Zou ik die oudere versie zonder meer kunnen updaten en heb ik dan mijn emails nog???
Wie kan me helpen??? P.S.zie geen passend forum…hoop/denk dat dit het juiste is

Ik heb de laatste tijd dezelfde, ergeniswekkende problemen. Had er een topic van willen maken, maar lift dus mee. Op al mijn andre apparaten zijn er geen problemen, alleen op de iMac met Mail.

Er waren gisteren en vandaag problemen met de SMPT server van Telenet. Op dit ogenblik werkt alles nog niet naar behoren, maar we hebben opnieuw mails kunnen versturen.
Verwijder bij de haperende Mac uit de voorkeuren van Mail de server voor uitgaande post (uit.telenet.be) en voeg hem opnieuw toe.

Is idd geen mac-probleem, maar een telenet probleem: m’n dochter haar windows pc zelfde probleem.
Smtp verwijderd en opnieuw aangemaakt, probleem opgelost…

SMTP??? graag wat uitleg aub

@ hasseltse huzaar

Je werkt met Telenet? Ga eens naar je voorkeuren in de Mail applicatie. Bij je Telenet account moet je bij ‘uitgaand’ de gegevens opnieuw invoeren. Bij ‘server’ voeg je ‘smtp.telenet.be’ terug toe. Dat bedoelt mfduffel.

het gaat weer!!! allemaal HEEL ERG bedankt voor het meedenken!!!