probleem met 17" powerbook hd.

ik heb sinds 2 weken problemen met de powerbook, wat volgens mij door de hd komt. Wat er gebeurd is dat bij het openen van grote bestanden constant de pizza tevoorschijn komt. Ik heb dan ook maar de gegevens over proberen te zetten op mijn lacie d2, maar kreeg constant meldingen dat bestanden beschadigd waren. Heb een clean install gedaan, met de optie om de hd te wissen met allemaal nullen. Hier stopte hij halverwege mee. Heb geprobeerd de bestanden van de lacie weer op de powerbook te zetten. Dit gaat soms wel goed en soms niet. Kan dit komen door bad sectors op de hd? en hoe los ik dit op, of kan ik hiermee teruggaan naar de dealer?

probeer 's die speciale cd's die je bij je powerbook hebt gekregen waarmee je kan booten? die kunnen je hardware checken zonder osx op te starten. ik weet ff niet meer hoe het heet...

bedankt, ik heb deze test uitgevoerd. Er blijkt niks met de hardware aan de hand te zijn. Ik ga straks nog een keer een clean install doen maar dan ga ik de hd met de optie 8 x overschrijven cleanen. hoop dat, dat dan helpt

Je zou ook DiskWarrior kunnen gebruiken (als je dat hebt of aan kan komen uiteraard). Als je HD veel kraakt of tikt bij 't zoeken of copieeren dan kan 'ie mechanisch defect zijn. Dan blijf je dus problemen met install e.d. houden. Dan toch maar naar dealer-td ermee.

ben ermee naar de dealer gegaan. HD is kapot. Er komt een nieuwe in. Bedankt voor de reacties.