Probleem met afspelen

Hoi,

ik heb een probleem met mijn Ipod Video (30 gig).
Thuis heb ik I-Tunes geinstalleerd en daarmee al 7 gig aan muziek op mijn Ipod gezet.
Nu wil ik op mijn werk ook naar die muziek kunnen luisteren. Dus ik plug m in mijn werkcomputer, installeer iTunes en start het. Eerst vraagt ie of ik mijn ipod wil synchroniseren met de bibliotheek op deze computer. Hier heb ik op nee geklikt, omdat deze bibliotheek leeg is. Vervolgens krijg ik wel alle nummers en afspeellijsten te zien die op mijn Ipod staan, maar zijn ze allemaal grijs en kan ik ze niet afspelen.
Weet iemand wat ik moet doen zodat ik mijn Ipod wel op mijn werk aan kan sluiten en daarmee zijn muziek kan beluisteren?
Bij voorbaat dank!
Mvg

Tom

Voorkeuren --> iPod --> Gebruik als schijf aanvinken.

Staat dat niet in een handleiding o.i.d.? :sealed:

Hoi Nikita,

wat jij zegt heb ik gedaan, maar nog steeds kan ik geen enkel nummer selecteren.
Als ik m aanvink en op ok klik, krijg ik weer deze melding:

“De iPod Armada is gekoppeld aan een andere iTunes-muziekbibliotheek. Wilt u de koppeling met de andere iTunes-muziekbibliotheek wijzigen en alle bestaande nummers en afspeellijsten op de iPod vervangen door die uit deze bibliotheek?”

Nu kan ik alleen op ja en nee klikken, en doe ik ‘nee’, omdat deze bibliotheek helemaal leeg is.

Hmm... Zeker een beveiliging. Je kan in elk geval muziek niet kopieeren naar een andere iTunes bieb. Volgens mij moet alleen afspelen vanaf de iPod wel kunnen. Nooit geprobeerd echter...

Wat bedoel je met: Je kan in elk geval muziek kopieeren naar een andere iTunes bieb. ? Dat ik al mijn muziek (7 gig), dan op de harde schijf van mijn werk zet? Dat zal helaas niet gaan. Maar, er is dus geen optie dat ik vanaf mijn ipod video de nummers die erop staan direct op een willekeurige pc af kan spelen?

Sorry, was 'niet' vergeten neer te zetten :P Want die beveiliging ken ik, maar het lijkt me niet dat je niet muziek e.d. gelijk vanaf de iPod kan afspelen zonder dat het gekopieerd wordt naar die andere pc. Ik kan het echter niet voor je uittesten want mijn iPod is Mac-geformatteerd en dus niet leesbaar op een Winbak... En ik heb geen andere Macs tot mijn beschikking.

Ik zit hier niet achter een mac, maar achter een normale windows. Iig wel goed ***, dat dat niet gaat. Is natuurlijk ideaal als ik gewoon nummers van de iPod kan afspelen via windows media speler..... Nooit meer stapels cd's mee naar het werk! ***apple!

Bij andere mp3 spelers kan dat toch wel? Als je m aansluit op een pc, dan verschijnt ie gewoon bij “Deze computer”. Vaag dat ie dat hier niet doet.

Bedankt voor je hulp Nikita!!

Het is in ieder geval wel mogelijk. Ik heb bij een vriend laatst op zijn (windows) computer iTunes geinstalleerd om mijn muziek te kunnen beluisteren vanaf mijn (ook windows) iPod. Ik geloof niet dat ik gebruiken als schijf thuis had aangevinkt voor mijn iPod. Hoe het me verder gelukt is bij die vriend thuis weet ik niet precies meer. Het was in ieder geval een kleine moeite.

Probeer gewoon wat met “gebruik als schijf” denk ik. Volgens mij moet dat in ieder geval aan staan op die andere computer waar je muziek wilt luisteren, wil je iets kunnen doen met die bestanden in iTunes onder de naam “(jouw naam) iPod”.

Succes.

[quote:f73c78e1e3="Yimanya"]Ik zit hier niet achter een mac, maar achter een normale windows. Iig wel goed ***, dat dat niet gaat. Is natuurlijk ideaal als ik gewoon nummers van de iPod kan afspelen via windows media speler..... Nooit meer stapels cd's mee naar het werk! ***apple!

Bij andere mp3 spelers kan dat toch wel? Als je m aansluit op een pc, dan verschijnt ie gewoon bij “Deze computer”. Vaag dat ie dat hier niet doet.

Bedankt voor je hulp Nikita!![/quote:f73c78e1e3]
Je kan sowieso geen iPod koppelen aan WMP, alleen met iTunes. Blijf het vreemd vinden dat 'ie je muziek niet wil afspelen, ook als je ‘Gebruik als schijf’ hebt aangegeven. Zeker weten dat je muziek er goed opstaat etc.? Het werkt natuurlijk niet als een standaard mp3-speler waarbij je je muziek d’r op kwakt via de Verkenner he…
Overigens vind ik het niet terecht om dan maar gelijk het hele merk bagger te noemen, ik (en velen met mij) hebben hier nooit of bijna nooit problemen met producten van Apple gehad eigelijk…

Je moet niet gebruik als schijf aanzetten, maar gewoon kiezen voor handmatig beheren van je iPod, dan kun je nummers spelen vanaf de iPod.

Ga in iTunes naar Voorkeuren > iPod > Muziek en vink de optie "Gebruik als harde schijf" aan.

Ga nu naar Deze Computer > [Jouw iPodnaam], en ga in dat menu naar Extra > Mapopties > Weergave, en scroll wat naar beneden. Kruis daar de optie “Verborgen bestanden en mappen weergeven” aan.

Nu zie je in jouw iPod een doorzichtige map die iPod_Control heet. Ga in die map naar Music.

Nu zie je één of meer mappen, die F00 t/m F?? heten. Hierin staat jouw muziek. Het is niet duidelijk welk nummer welk is, maar in WMP zie je na een tijdje (als je internet hebt) de namen verschijnen.

Voila

Jurriaan

Je ipod is wel win geformat neem ik aan? Met mac bestandsindeling werkt het niet, daar kan windows niet mee omgaan. Maar, waarom niet gewoon een simpel kabeltje gebruik, samen met de koptelefoonuitgang van je iPod? Over het algemeen heeft elke fatsoenlijke geluidskaart wel een line in, en anders gewoon de boxen direct op je iPod aansluiten, zou ook prima moeten werken.

Wat je ook kan doen is je iPod als schijf selecteren in iTunes en dan [url=http://www.ipodsoft.com/index.php?/news/comments/246]deze[/url] software draaien.

Succes