Probleem met Airport Basestation

Ben in het bezit van een iBook G3 800 Mhz met daarin een airport kaartje (geen Extreme). Die iBook maakt verbinding met een Airport basestation die boven staat (ook geen Extreme, gewoon zo'n oude zilveren). Dat basestation heb ik begin dit jaar tweedehands gekocht. Hij heeft het de eerste maand of 2 perfect gedaan. Misschien dat die iBook 2 a 3 keer per week ff z'n verbinding kwijt was maar daar bleef het wel bij. Sinds een maandje heeft die iBook meer géén dan wél verbinding met het basestation. Dan doet ie het weer 2 uur, dan klapt ie er om de 3 minuten uit... vrij frustrerend.

Ben al een aantal malen van frequentie veranderd. De iBook logt beveiligd in via WEP. Ik heb nu inmiddels alle instellingen gehad maar niks helpt meer. Hij blijft er té vaak uitklappen. Ook als die iBook 10 cm. naast het basestation staat.

Is mijn basestation een langzame dood aan het sterven of zie ik iets over het hoofd?

misschien een stoorzender in de buurt? :?

Heb je alle nieuwste updates?

Ik heb dit ook een keer gehad en kon het toen verhelpen door het base-station te resetten en opnieuw te configureren, na die tijd er geen last meer van gehad. Ik heb wel een extreem base-station, maar dat moet geen verschil maken. Succes :lol:

het hoeft niet het basestation te zijn die het probleem veroorzaakt! het kan namelijk ook wel het airportkaartje in je ibook zijn! ik heb dit namelijk ook meegemaakt! nieuw kaartje besteld ene hij werkte weer perfect! Zoek een hotspot om te kijken of het aan je airportkaart ligt en anders is het toch je basestation ( ff resetten )!!

Kijk ook eens op de site van Constantin von Wentzel voor tips. http://www.vonwentzel.net/ABS/index.html

Kaartje kan het niet aan liggen... die heb ik getest bij iemand anders waar die dus totaal geen problemen gaf. Heb het basestation nu een reset gegeven. Afwachten dus...

[quote:6efbec2f36="MacRooyen"]misschien een stoorzender in de buurt? :?[/quote:6efbec2f36]

En wat zouden dan potentiële stoorzenders kunnen zijn?

kijk anders met macstumbler of je AP wel lekker zn signaal stuurt

YO

[quote:d0195f82f8="Syndic"][quote:d0195f82f8="MacRooyen"]misschien een stoorzender in de buurt? :?[/quote:d0195f82f8]

En wat zouden dan potentiële stoorzenders kunnen zijn?[/quote:d0195f82f8]

'k weet niet… iemand met een “bakkie” of misschien wel iemand met een andere WiFi base… :?
Al zou je dat laatste natuurlijk direct zien op je eigen iBook :o

Hij heeft het 2 uur volgehouden zonder ff weg te vallen. Tot nu toe 1 keer weggevallen :? Vervangen van condensatoren ga ik niet aan beginnen. Andere WiFi netwerken zijn hier niet te vinden... ik geef 'm nog een week of wat, is het gezeur dan niet afgelopen dan koop ik een Linksys WiFi routertje!

Ik heb eens in de "AirPort Admin Utility" gekeken of hier misschien oplossingen staan voor een slechte verbinding. (Ik heb zelf een Airport Extreme dus misschien dat dit op een normale niet terug te vinden is.) Onder de optie "Show All Settings" heb ik een knopje met "Wireless Options...". In de tekst die vervolgens naar voren komt staat onder meer het volgende: [quote:fb51d4c7f4] "Interference robustness should be enabled when you are in an enviroment with other 2.4 Ghz devices that may be interfering with your network. Devices that can interfere include certain wireless telephones, television repeaters, or microwave ovens.[/quote:fb51d4c7f4]

Ik weet niet of dit verhelderende info is of dat je dat zelf ook al gevonden had…

inderdaad, ook DECT telefoons zitten op dezelfde frequentie

Syndic , je moet die condensatoren niet ZELF vervangen. Iemand laten doen, dingetjes kosten ca. 1 euro!

[quote:c29dc83fc2="MacRooyen"]"Interference robustness should be enabled when you are in an enviroment with other 2.4 Ghz devices that may be interfering with your network. Devices that can interfere include certain wireless telephones, television repeaters, or microwave ovens.

Ik weet niet of dit verhelderende info is of dat je dat zelf ook al gevonden had…[/quote:c29dc83fc2]

Ik kan alleen iets vinden dat [b:c29dc83fc2]‘Activeer storingsonderdrukking’[/b:c29dc83fc2] heet. In het Airport hulpprogramma onder het kopje: toon alle instellingen en vervolgens onder de tab: airport

Dat lijkt mij die optie van jou MacRooyen… Ga ik nu ff uitproberen. Nu moet ik zeggen dat wij dus óók een Dect telefoon hebben. Misschien moet ik daar 's mee experimenteren.

[quote:b6f9da62fe="Waterman"]inderdaad, ook DECT telefoons zitten op dezelfde frequentie[/quote:b6f9da62fe] In America zitten ze OOK op 2,4 GHz.

Maar de normale frequentie voor DECT is 1,88 tot 1,9 GHz.
Hier in Europa kunnen DECT telefoons dus niet voor storing zorgen.

Ons huis staat vol met DECT telefoons en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met Airport.

Info? http://www.bandwidth.ie/faq1.html

hey, dank voor de info, goed man. Maar magnetrons zijn toch wel 2,4 GHz?