Probleem met alignment

Hello,

Ik ben men site aan het maken met Macromedia Dreamweaver maar ik heb een probleem. Ik wil mijn afbeelding zo plaatsen dat de onderkant ook altijd op de onderkant staat. Dus neem ik als alignment absolute bottom, maar hij laat nog altijd een spatie open in safari. Hoe kan ik dit oplossen?

Het gaat om http://www.emental.be

ik snap het probleem niet helamaal kun je misschien iets duidelijker zijn?

dit ligt aan je pagina margins. Zet deze op 0 en dan is het probleem opgelost.

body,html{margin:0; padding:0;}

Het probleem is dat de margins op 0 staan body { background-color: #1A1A1A; margin-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; }

[quote:e66996a11e="scroin"]Het probleem is dat de margins op 0 staan body { background-color: #1A1A1A; margin-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; }[/quote:e66996a11e]

Misschien dat plaatje in css zetten dus zo:

CSS:

[code:1:e66996a11e]body{
margin: 0;
}
.plaatske{
background-image:url(url(link%20naar%20je%20plaatje));
height: hoogte plaatje in px;
width: breedte plaatje in px;
background-repeat: no-repeat;
background-position: center bottom;
position: absolute;
bottom: 0px;
}[/code:1:e66996a11e]

en dan geef je in de HTML een div die class… Denk dat dit werkt

@scroin

Heb je pagina even bekeken en vond het design strak. heb een paar opmerkingen over het gebruik van je plaatjes. Je gebruikt jpg’s met zo’n soort design kun je beter gifs gebruiken, scheelt zowieso 160kb. Als je nieuwe exports maakt vanaf het origineel ( niet vanaf jpegs ) kun je nog meer kb’s besparen.

aangezien de pagina nog zo miniem was heb ik ook maar even de source onderhanden genomen.
Ik vond dat er wel erg veel divjes inzaten.

Hey Je bent vreselijk bedankt. Want ik ben niet echt goed in html dinge. Het design maken ligt me meer. Maar zou je ook willen uitleggen hoe je het juist gedaan hebt? alé het hoeft niet hoor maar ik zou toch graag weten hoe je zoiets doet want ik begrijp er niet veel van.

Groetjes

ps zat nog een bug in voor IE is er nu uit.

ok de uitleg:

Elke tag kun je stylen met CSS. Dus probeer je een html pagina te maken zoals jij denkt dat de pagina er in puur HTML uit moet zien.

In principe heb jij hier maar 1 link nodig om verder te kunnen gaan.
<a href="#">emental designs</a>

Daarnaast heb je een opsomming van dingen die nodig zijn op je website. Een mooi ding om hier voor te gebruiken is een unsorted list. En de linken die naar de desbetreffende benodigdheden gaan. ( ps laat geen pagina oppoppen, keus laten aan gebruiker zelf )
<ul>
<li><a href="#" id=“flash”>flash</a>
<li><a href="#" id=“quicktime”>quicktime</a>
</ul>

stop dit alles in een div met een id, om aangesproken te kunnen worden in de Stylesheet.
Het aanspreken van de id’s & tags kun je vervolgens op tag name en id.

Zoals je ziet in de source, is er een onderliggende a tag in de div.
Dus de a tag in de div met id content kun je aanspreken met: #content a

#content a
{
display: block; /* gedrag als block, niet zoals een inline item /
width: 232px;
height: 116px;
background: url(SplashLogo1.gif) center bottom no-repeat;
text-indent: -5000px; /
schuif de text buiten je browserscherm ( onzichtbaar dus ) /
position: absolute;
bottom: 126px; /
positioneren vanaf de onderkant */
}

daarna zullen ook de a hrefs in de lists verkeerd gepositioneerd worden, dit kun je overrulen door bijvoorbeeld:
#content ul li a

als laatst overrule je de laatste 2 links door de ids quicktime en flash mee tegeven:
#content ul li a#flash
Hierin ook weer de specifieke aanpassingen die je nodig hebt.

compleet met uitleg: http://www.up-state.net/private/martijn/emental/ de source is te downloaden dmv klikken op het emental logo.