Probleem met batterij 10.3.9

Nadat ik vanochtend de update 10.3.9 heb geinstalleerd heeft mijn ibook een probleem met de batterij.

Ik heb nooit een probleem gehad met de batterij, en had hem sinds vanochtend aan mijn adapter hangen, dus de batterij was 100 % OPGELADEN.

Na de update slaat mijn batterij op 0% en na een aantal minuten geeft hij zelfs aan dat er geen
batterij in zit.

Iemand met een oplossing, ik zit er niet echt op te wachten mijn ibook een tijdje kwijt te zijn.

PR ram reset reeds gedaan. Tevens een batterij van een ander ibook geprobeerd. geen probleem.
Het probleem is zeker de batterij. Kan een update zoiets doen.

ibook 12" G4 785 MB geheugen, laatste versie ibook 2 maand oud

BVD Wouter

[mod:33e9054785=“HS-L”]titel even aangepast"[/mod:33e9054785]

Moet dat geschreeuw nou?

Napsju,

Wat bedoeld je met “geschreeuw” ?

[quote:1ddce4929a="JP"]Napsju,

Wat bedoeld je met “geschreeuw” ?[/quote:1ddce4929a]

de titel stond vol met hoofdletters…

Pardon had per ongeluk shift ingedrukt. Sorrrryyyy

Maar iemand met een oplossing zal wel aardig zijn. Kan een schone installatie van het systeem
helpen. Het vreemde is dat mijn batterij het in een ander ibook ook niet doet. Dus waarschijnlijk iets niet goed met de microprocessor in de batterij. ineens van 100% naar 0%. raar hoor.

Please help

[quote:fb9a3bf95f="worm1974"]Na de update slaat mijn batterij op 0% en na een aantal minuten geeft hij zelfs aan dat er geen batterij in zit.[/quote:fb9a3bf95f] is hij dan bezig op de batterij of hangt hij aan het elektriciteitsnet?

[quote:4a8ef35311="worm1974"]Nadat ik vanochtend de update 10.3.9 heb geinstalleerd heeft mijn ibook een probleem met de batterij.[/quote:4a8ef35311]

Net mijn iBook 600mhz voorzien van 10.3.9, geen problemen met batterij, waarschijnlijk ligt het toch aan je batterij. En is het toeval dat na je update de batterij het begeeft.

Cyberwolf

Net OS X opnieuw geinstalleerd. De batterij is 100% opgeladen, alle ledjes branden.

Na een tijdje dat de batterij 0% aangeeft geeft hij aan dat er helemaal geen batterij inzit, dus een kruisje. Mijn ibook is gewoon functioneel als hij aan het stroomnet hangt.

Is dit een soort beveiliging tegen overladen???

Tot vanmorgen geen probleem gehad, wel heel toevallig dat dit samen valt met een update.

Mijn ibook is net 1,5 maand oud.

Geen crash ofzo gehaf na de update.

Kan het mogelijk zijn dat de update de micro processor in de batterij heeft kapot gemaakt.

Zo ja, kan deze gereset worden

Misschien helpt dit? Bij het booten indrukken:

cmd-opt-p-r Zap PRAM. Hold down until second chime

of:

cmd-opt-n-v Clear NV RAM.

Uhu

ook pram en nvram gereset

blijft aangeven dat er geen batterij inzit. X in batterij.

moet waarschijnlijk mijn ibook in reparatie doen.

wel vreemd pas een probleem na de update vanochtend naar 10.3.9

Hoe oud is de batterij en hoe lang ging die mee. Kan goed zijn dat de batterij kaduuk is. Probeer m ook eens in een andere ibook.

6 weken oud

nee hij doet het ook niet in een ander ibook

ledjes branden wel allemaal groen, dus hij is volledig opgeladen

batterij van ander ibook doet het wel

Heb ook zoiets gehad een tijdje terug, en volgens mij is er maar één conclusie: hij is stuk, helaas... :oops: