Probleem met branden DVD-R

Beste allemaal,

vanavond heb ik wat problemen ondervonden met het branden van MMore dvd-r’s… Ik heb er ééntje vrij gemakkelijk kunnen branden. Let wel, het gaat gewoon om losse data, ik wil mijn iTunes music map ‘even’ backuppen… Maar de tweede dvd-r is mislukt. Tijdens de controle van de dvd werd ie op 88% uitgespuugd, met de melding dat het mislukt was. Vervolgens doe ik er een nieuwe dvd-r in en die wordt niet eens herkend als lege dvd. De volgende twee uit hetzelfde pak ook niet en de derde weer wel. Maar deze gaf na 95% van de controle weer dezelfde melding… Hoewel hij het wel lijkt te doen…

Weet iemand waar dit aan kan liggen en, belangrijker nog, wat ik er aan kan doen? hulpprogrammatjes, software updates, etc?

Oja, nog één ding: Ik heb hier eerder ook al eens een topic over gestart, maar de audio cd’s die ik hier op brand, doen het wel in mijn gewone Kenwood cd speler in de huiskamer, maar niet in mijn VDO Dayton autoradio. In de Sony autoradio cd wisselaar van een vriend, stottert de cd. Slaat om de haverklap over… Dit is al zeker een jaar zo… Er zal toch niks mis zijn met de superdrive?

Mijn gegevens:

[img:1ae03ed492]http://www.kazius.com/config.jpg[/img:1ae03ed492]

Ik heb ook problemen met Mmore dvr-r. De ene wordt wel geaccepteerd door mijn Freecom brander (4x) de andere van dezelfde stapel niet !

Hiervoor heb ik ook een spin van 25 Mmore dvr-r zonder problemen gehad.

Ik vind zowieso dat mijn brander erg kieskeurig is met bepaalde merken dvd’s en cd-r’s.

[quote:628c5d403b="jkazius"]Oja, nog één ding: Ik heb hier eerder ook al eens een topic over gestart, maar de audio cd's die ik hier op brand, doen het wel in mijn gewone Kenwood cd speler in de huiskamer, maar niet in mijn VDO Dayton autoradio. In de Sony autoradio cd wisselaar van een vriend, stottert de cd. Slaat om de haverklap over... Dit is al zeker een jaar zo... Er zal toch niks mis zijn met de superdrive?[/quote:628c5d403b]

Probeer eens een lagere snelheid te branden, wil weleens helpen…
Ik brand ze op 4x en ik heb nergens last van, behalve als ik over een hele grote hobbel ga :smiley:

∴ NA-NIL-IN ∴

no MMore , al hele stapel erdoorheen gejaagt :( ik zou zeggen NMore dus...

Ik gebruik regelmatig That's Write en heb hier nooit geen problemen mee. Ik zou zeggen, probeer eens een ander merk.

Zie ook www.opus.nl