probleem met de laatste versie van msn messenger

ik heb juist msn messenger 5 gedownload voor mijn zus. maar als ik het wil instaleren komt er telkens op dat het programma is vastgelopen. je kan een bugraport naar microsoft sturen maar ze doen er niets aan.

weet iemand hier raad mee :sotp:

Je weet dat je niet per se Messenger nodig hebt om te chatten? Mijn eigen (niet altijd even bescheiden mening :innocent: ) is dat microSchoft alleen maar rommel maakt.

Kijk anders ff bij VersionTracker. Ik ben zelf niet zo’n chatter maar ik heb begrepen dat bv. Mercury een MSN chat client is die zelfs webcam-ondersteuning heeft. Iets dat ms’s eigen client niet eens heeft.

Geen antwoord op je vraag. Wel wat alternatieven.

Suc6

ik heb msn 5 ook gedownload, maar vind hem zeeer bagger! Daarom blijf ik werken met msn 4.0.1 ... en dit raad ik je ook een klein beetje aan... tenzij je persé die avatar wenst in msn... want meer kan msn 5 niet.

Adium is veel beter:

Adium

en proteus?

[quote:919ce64611="Larz"]Adium is veel beter:

Adium[/quote:919ce64611]

Dit is inderdaad de best chatclient. Niet twijfelen maar downloaden. Er is juist een nieuwe (stable) versie, kijk op adiumx.com. Je zult verschieten hoe goed het werkt en wat je allemaal kan customizen.

[quote:e3bbc0be8c="Jelleu"]en proteus?[/quote:e3bbc0be8c]

Werkt hier echt niet… hangt om de paar minuten :?

[quote:5d4a33f0fa="Larz"][quote:5d4a33f0fa="Jelleu"]en proteus?[/quote:5d4a33f0fa]

Werkt hier echt niet… hangt om de paar minuten :?[/quote:5d4a33f0fa]
zoals ik al zei gebruik ik gewoon msn 4.0 …
adium etc hebben een veel te trage bestandsoverdracht snelheid.
msn 4.0 niet. en tja, is maar een chatprog hé.

Heb vorige week messenger 5.0 gedownload, maar had er geen problemen mee, werkte prima. Het enige wat ik kan bedenken is dat een systeemeis is dat je OSX 10.3 of hoger moet hebben. Moet verder ook zeggen dat ik sinds gisteren adium draai en het fantastisch vind...

Gooi eens msn van de computer en elk anders bestand dat ie vindt waar msn/microsoft messenger in voorkomt en installeer hem eens terug. Het is alleszins niet normaal wat je tegenkomt.

Als het jullie nog niet is opgevallen wordt hier gevraagd naar een oplossing van een probleem met Microsoft Messenger 5.0, niet naar alternatieve clients voor het MSN protocol.

Die “:sotp:” staat er niet voor niets. :wink:

[b:008bcdd9a1]Om terug te komen op de originele vraag:[/b:008bcdd9a1]

Probeer idd eens wat pietjepuk6546 zegt, ga naar ~/Library/Preferences/Microsoft en gooi de volgende bestanden weg:
-Microsoft Messenger User Cache
-com.microsoft.Messenger.plist
-com.microsoft.MessengerDaemon.plist
(of de hele map “Microsoft” als je geen Microsoft Office v.X/2004 geïnstalleerd hebt)

Download daarna Microsoft Messenger 5.0 opnieuw en sleep het .app bestand naar je HD.

ik chat niet veel maar vroeger heb ik mercury , msn , proteus en adium gehad . nu heeft men zus ze ook alemaal ze wou absuluut msn 5 ik heb gezegd dat die van microsoft rommel hebben ik heb al van ales gebrobeerd maar toch bedankt . ze zal het zonder msn 5 moeten doen

IMAC G3 ,350 MHZ, 320 MB RAM , MAC OSX 10.3.9 PHANTER

POWERBOOK 15" 1,33 GHZ , 512 MB RAM , MAC OSX TIGER

[quote:b71125641f="ralphclaes1"]ik chat niet veel maar vroeger heb ik mercury , msn , proteus en adium gehad . nu heeft men zus ze ook alemaal ze wou absuluut msn 5 ik heb gezegd dat die van microsoft rommel hebben ik heb al van ales gebrobeerd maar toch bedankt . ze zal het zonder msn 5 moeten doen

IMAC G3 ,350 MHZ, 320 MB RAM , MAC OSX 10.3.9 PHANTER

POWERBOOK 15" 1,33 GHZ , 512 MB RAM , MAC OSX TIGER[/quote:b71125641f]
Vreemd, doet ie het op beide Macs niet? Hij zou het toch echt moeten doen op Mac OS X 10.3.9. :?

Behalve het verwijderen van de bovengenoemde bestanden of het formatteren van je Mac (wat wel erg drastisch is) heb ik geen idee van wat je nog meer zou kunnen doen. :frowning:

ik heb het het op alebij geprobeerd ik heb niets van microsoft behalfe op het acount van men zus staat msn 4 en heb de bestanden wegedaan zoals jij zegde maar was juist hetzelfde

[quote:60cad70910="ralphclaes1"]ik heb het het op alebij geprobeerd ik heb niets van microsoft behalfe op het acount van men zus staat msn 4 en heb de bestanden wegedaan zoals jij zegde maar was juist hetzelfde[/quote:60cad70910] Wacht even, dus op je PowerBook doet Messenger 5.0 het ook niet?

nee op de powerbook ook niet maar op mijn powerbook heeft mijn zus ook een acount met msn 4 liegt het dan aan mijn zus?

[quote:0a34e3c6ac="ralphclaes1"]nee op de powerbook ook niet maar op mijn powerbook heeft mijn zus ook een acount met msn 4 liegt het dan aan mijn zus?[/quote:0a34e3c6ac] Het is natuurlijk erg raar dat op twee heel verschillende Macs, met andere Mac OS versies Messenger 5.0 niet draait. Ik begin echt te denken dat de fout bij jullie zit (foute internet instellingen, aanpassen van systeembestanden etc.).

firewall? routerinstellingen?