Probleem met downloaden nieusgroep HELP!

Probeer nu 1 1/2 week een goed programma te vinden om van nieuws groepen te downloaden, maar ik heb nog steeds niets gevonden.

De volgende programma’s heb ik geprobeerd.

• Unison: Werkt prima maar als ik een lijst van artikellen heb, ontbreken er altijd een aantal, die ik met andere newsreaders wel gewoon kan zien en downloaden???
    Voorbeeld MT Newswatcher geeft file 1/107-2/107…tot…106/107-107/107 maar Unison laat alleen 50/107…tot 100/107 zien…???

Alle andere programmas die ik geprobeerd heb zoals

• Thoth, MT Newswatcher, Igrapnews, en bleubeard downloaden sommige file wel en sommige niet, voorbeeld: Als ik een hele reeks selecteer komt ongeveer 30/40% hiervan binnen, bij de andere krijg ik de foutmelding “no such file” halverwege het downloaden…?

Kan iemand mij een advies geven, alles is welkom.

Alvast bedankt… :apple:

mja ik heb inderdaad ook nog niet echt een goed programma gevonden daarvoor!

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid Thoth. Het kan voorkomen dat sommige artikelen niet meer op de newsserver staan terwijl ze in bv Thoth of Unison wel zichtbaar zijn. Dit kan oa komen door de retentietijd van de betreffende nieuwsserver.

Welke provider gebruik je als ik mag vragen?

Zit via kabelfoon...het vreemde is dat Thot vaak wel begint met downloaden, maar gewoon niet afmaakt..

Dat kan betekenen dat het betreffende bestand niet meer volledig op de server staat. Sommige servers (Chello bv.) hebben een lage retentie tijd. Dit houdt in dat de server ruimte laag is en als er dus nieuwe bestanden op de server komen dat de oude dan worden overschreven.

Als je niet teveel download dan kan je ook en gratis account nemen bij Terranews. Het kost eenmalig een paar euro om je te registreren en dan mag je per dag 50MB downloaden.

Dit soort problemen zitten dus bij je provider en niet bij je newsreader.

Succes.

[quote:544cd671f3="macbos"]- Unison: Werkt prima maar als ik een lijst van artikellen heb, ontbreken er altijd een aantal, die ik met andere newsreaders wel gewoon kan zien en downloaden??? Voorbeeld MT Newswatcher geeft file 1/107-2/107.....tot....106/107-107/107 maar Unison laat alleen 50/107.....tot 100/107 zien...???[/quote:544cd671f3]

Heb je in Unison ook ‘get more’ geklikt? Hij haalt standaard 2500 headers (geloof ik), en elke keer ‘get more’ is 2500 erbij (dit kun je aanpassen in de prefs).

Overigens heb je bij een goede, betaalde newsserver zo goed als nooit het soort problemen die je beschrijft. Aanrader!

Heb momenteel een account bij astraweb voor nieuwsgroepen (payserver) en gebruik ook unison, omdat de rest gewoon niet lekker werkt. Alleen werkt unison ook niet lekker. Loopt steeds vast, crashed heel m'n ibook, noem het maar op.

Verder heeft unison ook vaak de neiging om sommige posts ipv als een groep weer te geven er twee groepen van te maken (in grouped file view).