Probleem met draadloos netwerk

Ik heb sinds kort een Aiport kaart in mijn clamshell iBook. Hij komt gewoon op het netwerk en kan ook de andere computers in het netwerk zien, maar vreemd genoeg lijkt de iBook geen internet te krijgen. Eerder met een netwerk kabeltje werkte alles perfect. Na wat proberen werd het allemaal nog vreemder, want als er nu een netwerk kabel in de iBook geprikt wordt doet het internet het alsnog niet (wat dus voor het installeren van de Airport kaart wel werkte). Nog iets wat misschien het menlden waard is: Eén van de computers in het netwerk is niet aangesloten via een kaartje, maar gewoon rechstreeks via een kabel en deze computer ziet als enige niet de iBook in het netwerk.

Ik gebruik een Draytek Vigor 2200we.

Heb je mac adressen geregistreerd in je router? Probeer dat eens. Dan moet je even alle mac-adressen in de Draytec zetten en Mac-acces aan zetten. Vergeet niet dit nieuwe mac-adres er ook bij te zetten! Was ik eerst ook vergeten, toen kreeg ik wel netwerk, maar ook geen internet :oops:

Allemaal al gedaan... Snap er werkelijk niets van.

Wat staat er bij de systeemvoorkeuren -> Netwerk voor status op zowel de Airport als de ingebouwde ethernet poort? Groen, oranje of rood balletje? En de omschijving. Klopt het IP adres bij de Airport, is bij de Airport wel de router ip gevonden, staan er DNS adressen ingevuld. Probeer dit alles nog eens of loop het even langs. Zowel voor de Airport als je ethernet, want die deed het toch niet meer??

Het vreemde is, is dat bij ingebouwd ethernet wel een groen bolletje staat en ook een correct IP adres (niet 169), maar bij Airport is het bolletje oranje en is het IP adres wel 169.

Bij Airport 169?? Dan heeft de airport geen verbinding met de router en dhcp server. Die zou de interne ip adressen moeten uitleveren...

Probeer eens het programmatje: MacStumbler

Kun je vinden op versiontracker.nl

Dit programma laat alle beschikbare draadloze routers zien. Kijken of hij uberhaupt een router ziet.

Misschien heeft de buurman er ook een, kun je daarop inloggen :wink:

Buurman heeft er inderdaad ook één. :P.. Bedankt voor het advies in ieder geval, ik zal is even kijken of ik de router vind via dat programmaatje.

Heb het probleem al opgelost! Had het MAC adres van het ingebouwd ethernet ingevoerd en niet die van het Airport kaartje. Alles werkt nu gelukkig!