Ik heb pas geleden een iMac intel gekocht en meteen mijn Toshiba externe HD aangesloten. Hiervoor heb ik de HD gebruikt op mijn windows laptop. Eruit halen en lezen van data's vanuit de externe hd naar mijn iMac is geen probleem, wel andersom als ik data's van mijn iMac wil opslaan op de externe hd. Dan krijg ik een melding
" Externe Hardeschijf kan niet gewijzigd worden"
Heeft het te maken omdat ik het eerst heb gebruikt bij windows ?
Kunnen jullie mij hiermee helpen zonder dat ik al mijn data’s op de externe HD hoef te verplaatsen ?
Interresant probleem waar ik ook graag een antwoord op had gehad.
Ik heb dit probleem (nog) niet maar voorzie wel dat dit een interresant probleem kan worden.
Uit de diverse antwoorden hier op het forum ben ik er achter gekomen dat de Mac alleen kan lezen van Windows/Ntfs schijven maar over Fat32 kunnen ze het niet eens worden. Misschien moet je hiervoor een third party tooltje gebruiken.
Ok, en waar formateer ik de HD dan in? Zodat ik zowel Windows als Mac OS kan gebruiken?
Het gaat namelijk om een Back-up schijf die ik voor beide zou willen gebruiken.
FAT32 kan op beide...maar dan heb je dus max 4GB per file.
Je kan ook HFS doen en dan is de schijf met een extra stukje software ook gebruiken op een windows pc.
Bedankt voor de reacties.... ik dacht dat ik de enige ben met dit probleem. Maar nu de vraag, hoe formatteer ik de externe HD via de iMac ? of kan het alleen via mijn windows laptop ?
Moet ik een extra software bij gebruiken om het te formatteren, eerlijk gezegd nog nooit dit eerder gedaan.
Thx Neproadie :D ....
Een klein vraagje nog, bij volumestructuur welke kan ik het beste nemen als ik eventueel de HD nog op mijn windows laptop 'n keer wil gebruiken ? Mac OS Uitgebreid (Journal) of Mac OS Uitgebreid (HFS+)?
En moet ik het vinkje aan laten bij "installeer OS 9-schijfbesturingsbestanden?
:? Sorry, weinig ervaring met Mac...