probleem met externe hd

sinds kort heb ik een lacie 80 gig externe harde schijf! en deze is via firewire op mijn imac aangesloten! als ik de info van de harde schijf opvraag zegt deze dat er nog 38 gig vrij is! maar als ik dan een .mov bestand wil copieren zegt de computer dat er niet genoeg plaats meer is? iemand een oplossing voor dit vreemde probleem! ik zou de externe hd opnieuw kunnen fragmenteren! maar ik heb nergens genoeg plaats om al de bestanden te bewaren!

iemand een idee?

Heb je je prullenmand leeggemaakt ? Als je dit niet doet blijven de files gewoon in een hidden folder op de externe schijf staan.

Niet echt een antwoord op de vraag. Maar toen ik jouw bericht las vroeg ik me af - heb jij een van die zeldzame keyboards gekregen waar de punt-toets vervangen is door een extra uitroepteken? :)

Je kunt eens op versiontracker kijken of er ergens schijf- of geheugenbeheerprogramma’s te vinden zijn die een beter beeld geven van jouw vrije geheugen.

Hoe groot is het .mov bestand trouwens?

Whymme

het .mov bestandje is 2 gig! en ik het niet de eer zulk speciaal toetsenbord te hanteren! :-) die versiontracker tip zal ik onmiddelijk uitvoeren! heeft iemand een tip voor een progje?