Probleem met final cut pro transitions

Dag allen,

Ik ben een klein videootje aan het monteren met Final Cut Pro. Werkt prima, alleen gaat er iets fout bij het gebruiken van Cross Dissolve. Ik wil dus gewoon twee stukjes in elkaar laten overlopen, maar aan het einde van de Dissolve (als ie dus in het twee videootje zit) krijg ik weer heel even de eerste frame van deze tweede clip te zien. Hoe het komt weet ik niet, heb al vanalles geprobeerd. De clips zijn lang genoeg om een goede Dissolve te maken. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten.

Zit dat beeldje niet in je ruwe materiaal aan de 1e clip vast? Probeer de transition eens 2 frames korter te maken. Gebeurt het dan nog steeds?

[quote:78da33024f="allard"]Zit dat beeldje niet in je ruwe materiaal aan de 1e clip vast? Probeer de transition eens 2 frames korter te maken. Gebeurt het dan nog steeds?[/quote:78da33024f]

Bedankt voor de reactie.

Dat heb ik geprobeerd, maar mocht helaas ook niet baten. Misschien dat het iets te maken heeft met de codec van het videomateriaal ofzo?

Ik heb zulke dingetjes ook wel eens gehad, heel af en toe. Heb de indruk dat het dan een corrupt renderbestandje is. Probeer eens iets waarmee je zeker weet dat FCP het opnieuw moet renderen (bv van beide clips even de transparantie verlagen, dan weer goed zetten). En probeer het natuurlijk ook eens met een overgang op andere stukjes van de clip!

Peter

is gewoon beelmateriaal dat voor de scene zit die je wilt knippen.

Een transition maakt een overlapping van twee beelden en pakt er iets van 15 frames extra om die ovelapping te laten starten op de plek waar jij hebt aangegeven dat je transition moet starten of eindigen.

[quote:aac787b32d="timmyboy"]is gewoon beelmateriaal dat voor de scene zit die je wilt knippen.

Een transition maakt een overlapping van twee beelden en pakt er iets van 15 frames extra om die ovelapping te laten starten op de plek waar jij hebt aangegeven dat je transition moet starten of eindigen.[/quote:aac787b32d]

Dat zei ik!

[quote:aac787b32d=“Allard”]Zit dat beeldje niet in je ruwe materiaal aan de 1e clip vast? [/quote:aac787b32d]

Maar hij zegt van niet!

[quote:aac787b32d=“RiFF”]Dat heb ik geprobeerd, maar mocht helaas ook niet baten. Misschien dat het iets te maken heeft met de codec van het videomateriaal ofzo?[/quote:aac787b32d]

@Riff toch even dubbel checken?

Sorry voor trage reactie, drukdruk. Ik ga het morgen checken en laat wat weten!