Probleem met geluid in iDVD opgelost dankzij 10.4.1

Ik stond op het punt een raar probleem hier neer te zetten wat ik had met iMovie en iDVD. De film was klaar in iMovie maar later in iDVD werkte alles, alleen geen geluid. Ik snapte er niks van. Van alles geprobeerd, mee bezig geweest sinds 22.15 uur. :grrr:

Stomtoevallig dacht ik eraan of er misschien een update beschikbaar was. Jawel, 10.4.1 was daar, en na het downloaden en herstarten had ik (in hetzelfde project) wel geluid !!! :bigsmile:

Geen idee wat de oorzaak of oplossing was … :?

Maar het werkt nu !!! :satisfied:

Ja, leuk voor je.

Ik heb hetzelfde probleem, maar gebruik 10.9

Heel raar, het eerste stukje is het geluid goed. Dan wordt het scherm wit en daarna is er geen geluid. Ook soms geluid met een stilstaand beeld.

Het is grote crisis. Ik heb van alle jaren dat mijn kinderen op de basisschool zaten vande hele klas een opname gemaakt per kind in een poppenkast. Nu zit hij in groep 8 en woensdag zoou ik de DVD presenteren. In iMovie is het ene prachtige film geworden. Heel leuk om al die kinderen in een paar minuten naar groep 8 te zien gaan.

MAAR HET GAAT DUS FOUT!

Crisis, wie helpt?

Joost

[quote:a4454df4b1="Nietzman"]Ja, leuk voor je.[/quote:a4454df4b1] _________________ Domme vragen bestaan.

Domme opmerkingen ook.

[quote:c910c3b5fd="Baas"]Ik heb hetzelfde probleem, maar gebruik 10.9

Heel raar, het eerste stukje is het geluid goed. Dan wordt het scherm wit en daarna is er geen geluid. Ook soms geluid met een stilstaand beeld.

Het is grote crisis. Ik heb van alle jaren dat mijn kinderen op de basisschool zaten vande hele klas een opname gemaakt per kind in een poppenkast. Nu zit hij in groep 8 en woensdag zoou ik de DVD presenteren. In iMovie is het ene prachtige film geworden. Heel leuk om al die kinderen in een paar minuten naar groep 8 te zien gaan.

MAAR HET GAAT DUS FOUT!

Crisis, wie helpt?

Joost[/quote:c910c3b5fd]

Je gebruikt 10.3.9? (er staat 10.9)

Dan verwacht ik haast dat upgraden naar 10.4.1 (en eventueel iLife 5) de oplossing zal bieden. Dat is natuurlijk geen gratis oplossing, maar iets zinnigers kan ik je niet zeggen …

Succes!

Dank je, ik inmiddels een 'nood' dvd gebrand met Toast.

Ik dnek dat ik ook weet wat er fout gaat. Het lijkt erop dat het knippen en plakken niet goed gegaan is. Oude fragmenten blijven staan.

Ga maar eerst eens in iMovie opschonen, prullenbak legen en dan geheel opnieuw een DvD op bouwen.

En ja, 10.4 komt binnenkort.

Groet,

Joost