Probleem met het uitbreiden van het netwerk d.m.v. WDS

Ik weet dat er nog meer topics zijn hierover, deze heb ik ook geprobeerd te gebruiken, maar mijn probleem is dat mijn situatie volgens mij iets anders is, ik kom namelijk niet tot de oplossing in de overige topics.

Aangezien ik hier op mijn zolderkamertje vrij slechte verbinding heb met de router beneden, wilde ik het netwerk uitbreiden. Ik heb op internet gezocht, en vond daar DD-WRT, dit bleek alleen niet compatible te zijn met de routers die ik tot mijn beschikking heb. Dit is de opstelling die ik wil:

Internet–>SpeedTouch 780(Experiabox KPN)–>Draadloos–>Linksys WAG54GX2 of SpeedTouch 570–>Via Ethernetkabel–>Computer

Welke van de twee routers, de Linksys WAG54GX2 of de SpeedTouch 570 is hier het geschiktst voor? Naar wat ik heb gevonden op internet lijkt me de Linksys, omdat de andere niet compatible zou zijn met WDS, maar dit vond ik ook alleen maar op vage fora.

Ik heb op de SpeedTouch 780 de juiste instellingen, als ik bij de Help kijk zie ik dit:

Een WDS-verbinding tot stand brengen

Ga als volgt te werk:

1 Onder Kies een taak… klikt u op Scannen naar draadloze toegangspunten.

2 De THOMSON ST meldt u dat alle gekoppelde stations hun verbinding gedurende enkele seconden zullen verliezen. Klik op OK.

3 De THOMSON ST vermeldt de resultaten in de tabel Toegankelijke toegangspunten.

4 Kies het toegangspunt waarop u een WDS-verbinding wilt aansluiten.

5 Klik op Toepassen.

6 Configureer dit toegangspunt met:

> Dezelfde WEP-sleutel indien WEP is ingeschakeld.

> Hetzelfde vaste kanaal.

Dit heb ik allemaal, enige waar ik aan twijfel is dat we geen WEP-key hebben, maar WPA-PSK. Werkt dit ook met WDS?

Dan ga ik naar het interface van de Linksys, daar word je helemaal kapotgegooit met instellingen. Ik weet totaal niet wat ik moet doen om hem ook de SpeedTouch 780 te laten zien, dus daar loop ik wel een beetje vast. Heeft iemand tips?

Bedankt.