Hallo allemaal
Mijn moeder wil leren werken met AIM op haar windows bak. Ikzelf gebruik iChat op mijn MBP, maar ik kan haar niet toevoegen aan mijn lijst van contactpersonen. Als ik haar toevoeg blijft haar naam even blinken tussen mijn contactpersonen en floept er dan weer uit.
Zij kan mij wel toevoegen aan haar lijst met contactpersonen op AIM. Ook kan ze berichten doorsturen naar mij, deze moet ik dan eerst accepteren en dan kunnen we wel een conversatie voeren.
Ik vermoed dat het probleem ligt bij de AIM van je moeder. Waarschijnlijk staat er in haar AIM voorkeuren een instelling fout, waardoor anderen haar niet kunnen toevoegen.
Dankjewel!
Ik heb haar instellingen nagekeken maar ik vind niets over het niet toelaten toegevoegd te worden aan anderen hun buddylist.
Webcam en talkfunctie werken ook niet trouwens.. kan het zijn dat ik een verkeerde versie van AIM geinstalleerd heb?
Het is v5.9.6089
Lijkt mij niet met de versie te maken hebben. Kan ook nog een firewall kwestie zijn, of het open zetten van een poort op haar modem.
Misschien vind je iets op een AIM of Windows forum.
Ik kan ook geen AIM-contacten toevoegen, waarvan ik toch zeker weet dat ze iChat gebruiken, ik krijg niemand in mijn lijst en zelfs mensen die in mijn lijst hebben gestaan, krijg ik er niet meer in terug.