Probleem met iMovie!!

Hallo,

Ik ben sinds kort met iMovie aan de slag gegaan. Onder Jaguar heb ik al eens een filmpje met iMovie gemaakt, geen problemen. Ik ben nu sinds 4 weken op Panther overgegaan.En nu ben ik bezig met een nieuwe film. Ik heb speciaal een externe harddrive gekocht om alle clips op te kunnen slaan. Maar er is echter een probleem ontstaan. Gisteren probeerde ik iMovie te openen om verder aan de film te werken en dat lukte in eerste instantie niet. Hij lijkt op te starten, maar dan start hij toch niet op (er gebeurt niets). Gisteren ben ik echter na 4 keer proberen toch in het programma gekomen. Nu probeer ik weer iMovie op te starten en hij knalt hem er weer steeds uit, ik krijg steeds een foutmelding, of er gebeurt niets… Weet iemand wat hier aan de hand is? Help, want ik heb al ontzettend veel werk hieraan gehad. Moet ik misschien iMovie opnieuw installeren? En kan dat dan, alleen iMovie installeren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Staat je project file op de interne HD?

Hi,

Nee hij staat op mijn externe harddrive

Ik denk dat dat het probleem veroorzaakt. Verplaats de project file is naar "Film of movie" folder in je home folder.

Maar het rare is ook dat ik mijn vorige project per ongeluk onder dezelfde naam heb opgeslagen als een project daarvoor, ik kan hem nu ook niet renamen. Die clips (meer dan 200 stuks!) zitten namelijk allemaal geimporteerd onder die projectnaam. Als ik een nieuw project aanmaak, dan start hij met een nieuw scherm, zonder al die geimporteerde clips...Ik heb geen mogelijkheid gevonden om het project op te slaan onder een andere naam...

Kan je de clips niet kopieeren van de ene media file naar de andere?

[quote:2f28ee62d0="JP"]Ik denk dat dat het probleem veroorzaakt. Verplaats de project file is naar "Film of movie" folder in je home folder.[/quote:2f28ee62d0]

Jaaaa, hij doet het weer! Perfect, bedankt JP!

Ok. Succes verder.

[quote:54b80bf959="JP"]Kan je de clips niet kopieeren van de ene media file naar de andere?[/quote:54b80bf959]

Ehh, het zijn er heel wat, kan dat dan? Ik heb bij mijn vorige film toen al zoiets geprobeerd maar dat werd niet echt een succes. Wat ik eigenlijk wil is deze flim gewoon opslaan onder een andere naam, zoals bijvoorbeeld bij een Word document. Maar dat gaat niet he?

Volgens mij niet. In bv Word kan je een keuze maken "sava as..." In iMovie gaat dat m.i. niet. Probeer eens een nieuw projet aan te maken en dan de Media files uit het "oude" project kopieeren naar het "nieuwe" project.

[quote:37567fc1dd="JP"]Volgens mij niet. In bv Word kan je een keuze maken "sava as..." In iMovie gaat dat m.i. niet. Probeer eens een nieuw projet aan te maken en dan de Media files uit het "oude" project kopieeren naar het "nieuwe" project.[/quote:37567fc1dd]

Ga ik proberen. Bedankt voor je hulp!

Ik zet doorgaans ook systeem op mijn video-harddisks, met een video-user. Ben je niet meer volledig afhankelijk van de machien waar je eventueel nog eens achter komt te zitten, en je kan makkelijker utilities als DiskWarrior draaien.