probleem met installatie driver wacom intuos tablet

't zit ff niet mee :( De nieuwe driver (van internet) voor mijn Intuos Wacom tablet heb ik netjes geinstallerd, maar wanneer ik het Wacom programma wil laden geeft hij de mededeling dat in de driver van Wacom in de extentie-directory moet zetten. Ik heb dit gecheckt en daar staat hij in. opnieuw opgestart e.d. Maar probleem blijft.

Iemand een ideetje??

Ik meen me te herinneren dat ik eerst alle oude zooi eraf moest halen: ik had eerst de beta (die eigenlijk prima werkte) maar toen ik de laatste versie erop zette ging het mis. Ik heb toen waarschijnlijk een un-install gedaan (remove tablet) en wellicht nog iets met de hand weggehaald. Geef in de Finder ff een zoekopdracht op 'Wacom' en 'Tablet' om alle elementen te vinden. Ik zou het dan gewoon nog een keer proberen...

suc6 d’rmee…

Trouwens, mijn ‘TabletDriver.kext’ zit in: system > Library > Extensions

en mijn ‘TabletDriver’ in Library > StartupItems > Tablet

Weet niet of dat ook helpt maar bij mij werkt het…

[quote:7365d96bda]Heb ik allemaal gedaan, maar probleem blijft. Ik heb ook de files in de desbetreffende directory staan. Probleem zou misschien kunnen liggen aan mijn ADB/USB hub (imate)? Hiervan heb ik zowel de OX9 als de OSX driver geinstalleerd. Er blijft een foutmelding dat ik de driver niet in de extensiedir. heb staan, terwijl hij er wel staan. Min tablet en imate knipperen wel, dus er is wel een signaal...

heb je nog andere ideeen/

alvast bedankt
[/quote:7365d96bda]

Ik ging er eigenlijk van uit dat het een USB tablet was. Ik weet niet of dat allemaal goed werkt. Op zich is de iMate van Griffin een mooi apparaatje maar dan heb je ook misschien wel adb-drivers nodig voor OS X. En ik denk niet dat die er zijn. Meer kan ik niet bedenken. Misschien toch een ander (USB) tablet? Anders ff vragen aan Wacom of het zou moeten kunnen, een ADB tablet onder OS X…

We horen wel hoe het is gelopen…

Er liepen al eerder draadjes over Wacom tabletten. Een search doet wonderen: [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=2163&highlight=wacom]link 1[/url] en [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3504&highlight=wacom]link 2[/url].

In de eerste link, wordt waar ik al voor vreesde bevestigd…