Probleem met Mail en Safari

Hallo,

Ik weer eens wat geks te melden.
Sinds een paar dagen doet mijn Mail en Safari het niet (de rest van mijn software draait goed), ik draai dan even System Optimizer, herstart en dan doet alles het weer naar behoren.
Maar vandaag lukt het helemaal niet meer met Optimizer en dus kan ik geen Mail en Safari gebruiken. Internet Explorer doet het wel en de rest van mijn software ook. Kent iemand dit probleem? En of heeft iemand een oplossing voor mij? Alvast bedankt voor je reactie.

laatste redmiddel dan misschien maar even de preferences weggooien van beiden en dan nogmaals proberen??

heb ook een probleempje in de mail, maar totaal andere aard

als ik op een mail druk, soms wordt ie gewoon geselecteerd, soms gaat ie volledig open? idee hoe dat komt

wat is die system optimizer?

ik heb hetzelfde probleem soms. X.3.6 (bewust niet meer geupdate na vorige debacle....)

bij mij zal het probleem zich vermoedelijk in mijn usermap bevinden. als ik onder een ander account inlog is er niks aan de hand. van user switchen en daarna weer terug is ook de manier om mail en safari wél te kunnen openen.

heb je je prebindings en permissies al hersteld? ik wel en dat hielp niet, maar misschien voor jou wel een oplossing…

naast dit probleem start mijn useraccount erg traag op, dit lijkt steeds trager te worden… duurt nu ongeveer 3 minuten voordat mijn bureaublad is opgebouwd. iemand hier een oplossing voor?

heb reeds ge-pramzapt, appeltje-command-F-O gedaan en reset-nvram, reset-all, alles zonder resultaat helaas…

Misschien een goede onderhoudsbeurt via Macjanitor?

http://www.macupdate.com/info.php/id/5856

Ik heb de voorkeuren van Mail en Safari wegegooid en opnieuw opgestart, dit gaf geen resultaat en ik heb in de veilige modus gestart, ook geen resultaat.

(System Optimizer is een programma wat je hele hardeschijf naloopt en alles controleerd, ook je privileges etc. erg handig).

De update helpt ook niet.

Iemand nog een idee?

ik heb nog steeds problemen met mail en safari. van alles (zie bovenstaande tips) geprobeerd. tevens nog steeds trage opstart.

heeft iemand nu nog een idee? dit is vaaag! ik kan natuurlijk een nieuwe user aanmaken, denk dat het probleem daarmee ook verholpen is, maar ik wil weten hoe het zit!

Heb je met Helvetica wezen knoeien? Doe dat knoeiwerk dan teniet want ik vermoed hier een fontprobleem.

Het ligt dus aan de fonts!!!! Hoe kan dit nou? Hoe kan een font nu zoveel impact op je systeem hebben en ok, dan heb je een probleem, maar waarom wordt er dan geen duidelijke melding gegeven. Ik kan hier niet bij. Hebben die lui van Apple hier niets voor?

In ieder geval weet ik nu waar het aan ligt.

En bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb vanmorgen de security update geprobeerd te installeren. Deze gaf halverwege een error. Toen heb ik restart en sindsdien doet mijn Mail en Safari het ook niet meer.

Wat is de deal met de fonts? Ik heb daar niks mee gedaan.

Heeft iemand een idee hoe dit te fixen, want ik heb alles geprobeerd (disk utility, PRAM reset, koude start, clean restart) en niks helpt.

Je moet je systeemfonts map zo schoon mogelijk houden, dus onbekende of fonts die je niet gebruikt hieruit verwijderen (even verzetten naar je buraublad ofzo). en weer opnieuw opstarten. Het is wel aan te raden om even system optimizer te draaien voordat je herstart.