Probleem met me imac

Hallo
Ik heb al meer dan een week een probleem met me imac ik wil inloten maar dat gaat niet ik voer het wachtwoord juist in maar hij wild nie inloggen dan probeer ik die herstelcode intevoeren en dan is de letter Z omgewisseld met de letter W maar ik voer die code in en dan vraagt hij een nieuw wachtwoord dus da heb ik gedaan en dan de volgende keer als ik me weer wil inloggen is het weer het zelfd als eerst dus ik hoop dat er iemand kan helpen

Volgens mij doen de knoppen van jou toetsenbord het niet goed.
Ik zie namelijk in jou tekst nergens een “.” of en “,” en echt begrijpelijk nederlands is het ook niet.

Niet bot bedoeld, maar lees je tekst zelf even na en probeer het nog een keer uit te leggen.
Want ik denk niet dat er nu iemand is die je probleem snapt, laat staan dat we je ermee kunnen helpen.
En geef iets meer details, kan soms ook erg goed helpen bij het oplossen.

Als de Z en W zijn omgewisseld lijkt het erop dat toetsenbord voorkeuren (Azerty of Qwerty) niet juist zijn ingesteld.

Qwerty

Azerty

En alsjeblieft, zoek ook even de shift-toets op voor de hoofdletters, de komma- en de punt-toets. En een klein cursusje Nederlands zou ook geen kwaad kunnen. Ik vind eerlijk gezegd op deze manier het woord tot iemand richten, een beetje onfatsoenlijk.

Zo schrijft mijn 16-jarige dyslectische zoon ook.
Die ziet ook correcties niet zoals wij die zien. Dus… oordeel niet té snel. :slight_smile:

@KarelWillem,
Dan zou ik, alvorens zo’n tekst te schrijven, eerst even die handicap vermelden. Wel zo aardig lijkt mij. Straks gaat iemand z’n tekst ook nog voorzien van vloeken en gore taal, want hij “lijdt aan het Syndroom van Gilles de la Tourette”(achteraf). Bovendien wordt ik soms een beetje moe van woorden als dyslectisch, adhd enz (sorry voor diegenen die die handicap werkelijk hebben). Uit diverse studies is al diverse keren overduidelijk gebleken dat het etiket van dit soort handicaps veel te snel op jongeren geplakt wordt. Als ik dit soort taal lees is dat treurig…eh…sorry…deprimerend, raak ik in een slechte bui…eh…raak ik…depressief.

Ik kom op diverse forums, ik heb soms de indruk dat ongeveer de helft van de bezoekers dyslexie heeft.

Volgens mij ligt dergelijk abominabel taalgebruik vaak aan het ‘onderwijs’ van tegenwoordig…

Ho… dat is een wel heel makkelijk veroordeling.
Het is nog altijd de leerling die bepaalt wat hij of zij wil of kan oppakken van hetgeen aangeboden wordt.

Het is eerder de volledig ongeïnteresseerde ouder/leerling dan het onderwijs zelf, wat hier voor problemen zorgt.

Als iets eenvoudig is aan te leren, dan is het wel een redelijk gebruik van de Nederlandse taal.
Met het Internet onder handbereik, is vrijwel elke zin snel om te vormen tot iets leesbaars.
En doe je dat maar vaak genoeg, dan ben je het juiste gebruik vrij snel eigen.

Behalve natuurlijk als je echt behoorlijk dyslectisch bent.

Het woordje ‘me’ heeft hem al weggegeven. Hij (of zij?) zal ‘ziek’ geweest zijn tijdens de les over de ‘bezittelijke en aanwijzende voornaamwoorden’. En over de rest wil ik het niet hebben.

En wat bedoel je met ‘herstelcode’ ?

Dat zijn er hier dan zo’n 38812. In heel Nederland heeft maar liefst 10% last van dyslexie en dat komt neer op 1,68 miljoen mensen. Dyslexie betekent woordblindheid. Het niet kunnen herkennen van bepaalde letters. Maar dat verklaard helemaal niet waarom sommige mensen geen moeite doen om leestekens e.d. te gebruiken. Helemaal niet gebruiken is iets heel anders dan verkeerd gebruiken.

Zo zie ik het ook Hendrik. En KW, mijn dochter heeft ook een dyslexie-verklaring, dus ik ken de problematiek enigszins.

Als je gaat googlen op het percentage van de Nederlanders met een lichamelijke en/of psychische klacht, verbaast het me dat ik èn niets heb, en dat ik zowaar nog mensen in het stadsbeeld gewoon zie lopen, een bijbels wonder! Want iedereen schijnt wat te hebben. M.a.w. de Nederlander is een hypochonder, en de statistici en de wetenschap stinken daarin!

Dyslexie is genetisch bepaald. Met elke geboorte kan het dus stijgen. Maar ook ik vind 10% erg hoog en vraag mij af in hoeverre het allemaal echt dyslexie is. Ik krijg soms het gevoel dat men tegenwoordig gewoon slordig is en het dan maar dyslexie noemt.

(Waar ging dit topic nu eigenlijk over? :angel: )

Genetisch bepaald? Als dat zo was, dan zou dit niet helpen. Maar je hebt wel gelijk, het zijn allemaal O.T. reactie’s

[quote=hendrik ijzerbroot url=http://www.onemorething.nl/community/topic/probleem-met-me-imac/#post-2598045 time=1379529385]Dyslexie is genetisch bepaald. Met elke geboorte kan het dus stijgen.[/quote]Wellicht moet het ooit ergens beginnen.
Maar de dyslexie heeft onze zoon toch echt niet van zijn ouders, grootouders of overgrootouders.

Aan beide zijden van de bloedlijn is er geen spoor van dyslexie te bekennen. :slight_smile:

Dat is dus ook zo. En jou link gaat over een mogelijke behandeling, niet over hoe je de ziekte hebt gekregen.

Is dyslexie dan een ziekte? Zoals een gebroken been.

[quote=hendrik ijzerbroot url=http://www.onemorething.nl/community/topic/probleem-met-me-imac/#post-2598069 time=1379532753]
Dat is dus ook zo. En jou link gaat over een mogelijke behandeling, niet over hoe je de ziekte hebt gekregen.[/quote]

Euuhh ja,… mijn link gaat over behandeling, die geen enkele zin heeft als het genetisch bepaald zou zijn, want dan liggen de zaken moervast en valt er weinig tot niets te veranderen.

@bartvdv Dyslexie is geen ziekte. Het heeft te maken met hersenactiviteit die ingezet wordt tijdens het leren lezen en spellen van woorden. Die activiteit is kleiner dan bij mensen die geen last hebben van dyslexie. Mensen hebben moeite om een letter met de juiste klank ervan te verbinden. Ze schrijven vaak meer in een fonetische stijl. Dus paarT inplaats van paard met een d

Maar omdat ze voortdurend worden gewezen op hun fouten worden ze onzeker en kunnen er ook sociale stoornissen ontstaan, krijgen ze een verwrongen zelfbeeld, gevoelens van waardeloosheid etc…

Overigens zijn er ook mensen met dyslexie die uitermate geslaagd zijn in het leven. Zo had ik een klasgenoot op de middelbare school die zo dyslectisch is als maar zijn kan, het heeft hem niet belemmert om aan de VU natuurkunde te studeren, en uiteindelijk wetenschapjournalist te worden. Hij heeft ondertussen diverse boeken op zijn naam staan. Dus hopeloos is het allemaal niet.

@Haike: Dat was ironie.

Dyslexie wordt te pas en te onpas gebruikt om slordigheid en luiheid te verhullen.