Probleem met MPB verbinden met TV via HDMI

Sinds installeren van MacOS 13 wil mijn MacBook Pro Intel uit 2020 niet meer vebinden met de TV via een USB-C naar HDMI adapter. Heb de PRAM gereset. Daarmee werkt deze adapter wel op gewone externe schermen maar nog steeds niet op de TV (oudere Panasonic 4K 50"). Een M1 MBP doet het wel. Dus de adapter in niet stuk. En voor OS 13 werkte het wel. Iemand een idee?

Wat voor adapter gebruik je ?

De omschrijving is dit:

USB C auf HDMI Adapter 4K, Uni USB Typ C auf HDMI Adapter (Thunderbolt 3 kompatibel)

Foto:
IMG_2609

Ik had hetzelfde probleem hier. Mac Book Air met Ventura, een HDMI → USB-C adapter en een 4k LG-scherm. Scherm blijft zwart, het scherm verschijnt wel in de settings, wijzigen van de settings heeft geen effect. Onder Monterey werkte het wel met dezelfde setup.

Na een paar keer in- en uitpluggen werkte het ineens wel. Alleen staat mijn dock nu op het verkeerde scherm. Ik heb mijn laptopscherm als hoofdscherm ingesteld, maar toch zit het dock op het andere scherm.

Hmmm. Vanavond maar eens als bug melden bij Apple.

Ik heb het issue gemeld op deze site. Heb dat eerder al eens gedaan en dat hielp. Moest speciale testprocedure doorlopen en twee weken later was het verholpen met een update.

Heb je de volgorde van de schermen al eens omgedraaid?

@TS: Heb je het SMC al eens gereset of in Safe Mode opgestart en weer herstart?

Heb je de volgorde van de schermen al eens omgedraaid?

Ja , dan is het dock op de juiste scherm. Alleen dan moet ik mijn muis naar rechts bewegen om naar het andere scherm te gaan, dat scherm is echter aan de linkerkant. Als mijn iMac ook nog gaat meedoen, dan ben ik constant mijn muis kwijt. Dit heb ik maar uitgezet.

Bij Monterey kon je een grijze balk (bovenaan het scherm) van het ene scherm naar de andere bewegen en dan werd dat scherm het hoofdscherm met alles erop en aan.

Vreemd. Dat moet in Ventura ook gewoon moeten werken.