Probleem met OSX?

Ik werk nu een maand met OSX Panther, ook heb ik een nieuwe machine, een G4 dual .

ik ben hartstikke tevreden met Panther, alleen heb ik een probleem.

Als ik in Quark Xpress werk of Illustrator, stopt de machine steeds, elke keer maar een seconde, net of hij iets wil opslaan.
Dit is erg iri, ik heb het sinds 2 weken daarvoor nooit problemen gehad.

Iemand een idee?

Hoeveel RAM heb je in die machine?

[quote:872f03d75c="ElectricCat"]Hoeveel RAM heb je in die machine?[/quote:872f03d75c]

Processor 1,25-GHz PowerPC G4
L3-cache 512 MB DDR SRAM
Harde schijf 80-GB Ultra ATA/100; 7200 rpm (3)

Heb je al eens permissies herstelt? Heb je de laatste versie van Panther? De laatste versies van Quark en Illustrator? Heb je iets gedaan twee weken terug, waar je van vermoed dat het mogelijk met het probleem te maken kan hebben, iets geïnstalleerd ofzo? Draai je nog andere zaken op het moment dat het gebeurd?

Ik denk dat je met je 512 wel aan de minale hoeveel heid ram zit. Hoe zwaarder de documenten hoe meer ram je nodig hebt natuurlijk. Ik denk dat je met 1024 duidelijk verschil moet gaan merken. Zeker weet ik het natuurlijk niet! Zelf heb ik 768 en ik merk duidelijk dat het hele systeem (1.33 G4) een beetje traag wordt als ik met grote documenten in photoshop , illustrator en Quark tegelijk bezig ben.

[quote:9d45d3cec9="JeePee"]Heb je al eens permissies herstelt? Heb je de laatste versie van Panther? De laatste versies van Quark en Illustrator? Heb je iets gedaan twee weken terug, waar je van vermoed dat het mogelijk met het probleem te maken kan hebben, iets geïnstalleerd ofzo? Draai je nog andere zaken op het moment dat het gebeurd?[/quote:9d45d3cec9]

Ik heb de laatse update, maar wat bedoel je precies met permissies?
Ik werk met Quark 5 in OS 9…Illustrator in OSX

verder heb ik niks geks geinstalleerd en ik draai er niks bij als ik aan het werken ben…