Probleem met pdf-weergave in Preview 3

Ik ben lid van de online editie van zowel Volkskrant als NRC. Artikelen zijn vanuit deze versie ook als pdf te downloaden.

Eigenaardig probleem: kleurenfoto’s in een artikel-pdf uit de Volkskrant worden negatief weergegeven binnen Preview 3.0 (onderdeel Tiger). De pdf printen vanuit Preview geeft ook een negatief fotobeeld.

Hier een testbestand. Open deze binnen Safari 2.0 en download het bestand en open het met Preview 3.0.

Is de foto ook bij jullie negatief?

In Adobe Acrobat 7 (binnen Tiger) en Panther’s Preview is er geen probleem…

Voordat ik de Volkskrant ga mailen wil ik eerst even weten of het een Preview-bug is of een probleem bij de Volkskrant (niet alle foto’s in Volkskrant pdf-bestanden tonen negatief).

Safari heeft wel een groot probleem met pdf-bestanden die binnen framesets worden weergegeven (zoals bij deze online kranten)… bij ctrl-klik op zo’n pdf knalt Safari eruit, bij een pdf die kaal in een venster wordt weergegeven niet. Ik hoop dat je bij een komende update de mogelijkheid hebt om die toon-pdf-binnen-safari ‘verbetering’ uit te zetten. Maar da’s een ander onderwerp.

Bij mij hetzelfde: de foto is negatief, maar alleen in Voorvertoning (Preview).

Heb eveneens een grote hekel aan de pdf weergave in de browser / Safari. Sloopte vroeger altijd de Reader plugin eruit, maar die is nu helaas geintegreerd :frowning:

groet, Steven van Drie

Heel vreemd, bij mij is 'ie ook negatief. Nog nooit meegmaakt. Ik dacht dat PDF een standaard was. Of gaan we daar nu ook weer verschillende versies van zien...? :x

Ik denk dat er iets mis is in de techniek die de Volkskrant gebruikt achter de pdf-generator met een aantal van hun bestanden dat ineens zichtbaar wordt binnen Preview (en dus niet in Acrobat of de Adobe Reader).

Niet alle foto’s in Volkskrant pdf-artikelen zijn negatief. Dit artikel is goed… maar deze weer niet!

Hint: het laatste artikel gaat over een diersoort waar de laatste tijd op dit forum veel over wordt gesproken (de afbeeling bij het artikel slaat nergens op en gaat over een ander artikel op dezelfde pagina… heeft iemand even niet op zitten letten).

Ik denk dat een Preview 3 bug is want ik heb nergens last van met 10.3.9, niet in Preview, Safari browser plug in en Acrobat.