probleem met PDF's maken via PHP

Ik heb een probleempje met het maken van pdf's via php.

Dit is de tut die ik geprobeerd heb.
Het bestand wordt wel degelijk aangemaakt, maar als ik het open is er een foutmelding.

Wie kan me hier helpen?

een foutmelding.. now that is helpful ;)

Gebruik je [url=http://www.fpdf.org/?lang=nl]deze[/url]? Heb ik laatst wat mee gestoeid, kan erg handig zijn. Er is ook een ufpdf versie, die is utf-8, da's nog beter.

[quote:63de906107="Paetor"]een foutmelding.. now that is helpful ;)[/quote:63de906107]

Het zou nog meer helpful zijn als de foutmelding bij de vraag stond.

[quote:a876166580="Almost Daily"]Gebruik je [url=http://www.fpdf.org/?lang=nl]deze[/url]? Heb ik laatst wat mee gestoeid, kan erg handig zijn. Er is ook een ufpdf versie, die is utf-8, da's nog beter.[/quote:a876166580]

Ziet er goed uit.

Foutmelding was behoorlijk standaard: kan bestand niet openen, want beschadigd…

Ik genereer ook PDF's (facturen) via PHP en heb er geen problemen mee. Het kan zijn, dat je wellicht geen plaatje hebt dat daadwerkelijk geïnclude wordt? Heb je al geprobeerd om een PDF te genereren met alleen tekst?

plaatje staat in hetzelfde dir... Maar aan de grootte van de pdf kan ik zien dat het plaatje er niet in zit...

Waarschijnlijk staat de werkelijke php foutmelding in de pdf vermeld. Maak van de .pdf extentie van het gegenereerde pdf bestand maar eens .txt en open die eens in een text editor...

Nop, is een volleddig leeg bestand. Dat is sowieso al niet goed...

Heb je code iets aangepast naar een werkende versie:

[code:1:d089398294]
<?php
// create handle for new PDF document
$pdf = pdf_new();

// open a file
if(pdf_open_file($pdf, "") == 0)
{
die("Error: " . PDF_get_errmsg($pdf));
}

// start a new page (A4)
pdf_begin_page($pdf, 595, 842);

// get and use a font object
$arial = pdf_findfont($pdf, "Arial", "host", 1); pdf_setfont($pdf, $arial, 10);

// print text
pdf_show_xy($pdf, "There are more things in heaven and earth, Horatio,", 50, 750); pdf_show_xy($pdf, "than are dreamt of in your philosophy", 50, 730);

// add an image under the text
$image = pdf_open_image_file($pdf, "jpeg", "shakespeare.jpg"); pdf_place_image($pdf, $image, 50, 650, 0.25);

// end page
pdf_end_page($pdf);

pdf_close($pdf);

$buffer = pdf_get_buffer($pdf);
$lengtePDF = strlen($buffer);

header("Content-type: application/pdf");
header("Content-length: $lengtePDF");
header("Content-Disposition: attachment; filename=document.pdf");

print $buffer;

pdf_delete($pdf);

exit;
?>
[/code:1:d089398294]

Volgens mij is het probleem in de tutorial dat de buffer niet weggeschreven wordt naar het bestand zelf.