Probleem met PPP-instellingen

Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem: op mijn G4 met OS X 10.2.3 heeft mijn ADSL verbinding (Planet Internet Comfort met Alcatel Speed Touch Modem) drie weken fluitend gedraaid.
Afgelopen zondag kreeg ik bij het verbinden opeens de melding dat een PPP-optie onjuist was ingesteld. Wat ik ook probeer aan de Netwerk-instellingen te veranderen (met hulp van helsdesken en Mac-fanaten), de melding blijft terugkomen en ik kan geen verbinding maken.

Aanvullend info die wellicht nuttig is: de verbindig loopt wel als een zonnetje via de Classic-omgeving (OS 9.2). Daarnaast kan ik de driver van het Alcatel Modem niet uninstallen. Daarop komt steeds de melding: uninstall failed!

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Vriendelijke groet,

Rob Zeilinga

Ik heb ergens gelezen dat dit kan komen doordat de tmp 'alias' in je root folder gedelete is (safari?). Om die link opnieuw te maken type je in een terminal venster

sudo ln -s /private/tmp /tmp

en druk je op return. Voer je beheerders wachtwoord in en druk opnieuw op return.
De /tmp map wordt door meerdere programma’s gebruikt, waaronder ook printcenter.

Nou ik hoop dat dit het probleem oplost.

Beste Svenson,

Bedankt voor je reactie. Alleen heb ik als relatieve leek nog 1 probleem: ik begrijp niet hoe ik jouw suggestie kan uitvoeren. Kun je me aub even vertellen hoe ik in een terminal venster kom.

Alvast bedankt

Rob

gewoon in de utilities map het programma terminal dubbel klikken utilities map zit in de programma'a map

Beste Svenson,

Ik heb het commando ingevoerd in het Terminal-venster, Maar daarna lukt het me niet mijn beheerderswachtwoord in te voeren. Er volgt geen reactie op mijn toetsaanslagen. Hoe nu verder?

Rob

Beste Svenson,

Ik heb het commando ingevoerd in het Terminal-venster, Maar daarna lukt het me niet mijn beheerderswachtwoord in te voeren. Er volgt geen reactie op mijn toetsaanslagen. Hoe nu verder?

Rob

Ja, dat is normaal. Je ziet je wachtwoord niet verschijnen maar je toetsaanslagen worden wel geregistreerd. Da's voor meekijkers.

ps. zorg dat het commando precies hetzelfde is als in mijn post, met die spaties enzo. Copy/pasten kan ook.

[quote:39b20f68d4="svenson"]....wel geregistreerd. Da's voor meekijkers....[/quote:39b20f68d4]

Is het niet vooral TEGEN meekijkers ?

Helaas,

Ik heb het aanbevolen commando in het Terminal-scherm ingevoerd, maar dat levert geen verbetering op. Nog steeds krijg ik de melding dat mijn PPP-opties niet in orde zijn.

Nog andere suggesties? Ik begin er zo langzamerhand behoorlijk wanhopig van te worden.

Rob

Sorry dat het niet heeft geholpen, ik zou het verder ook niet weten. Ik heb op de website van Apple in de forums gezocht, en er zijn veel mensen die hetzelfde probleem hebben.

Als je op deze pagina de zoekfunctie gebruikt en zoekt op ‘incorrect ppp option’ krijg je een vrij lang lijstje met posts van mensen die het probleem ook hebben. Misschien heb je er iets aan.

en ja, tegen meekijkers… bedoelde ik eigenlijk ook :wink:

Ik heb zojuist op die pagina gekeken en het is een treurigstemmend lijstje. Aan de ene kant biedt het troost dat ik niet de enige ben met het probleem, maar aan de andere kant staat de gouden tip er nog niet tussen.

In ieder geval ontzettend bedankt voor je moeite.

Rob

Op het gevaar af bestempeld te worden als de loser van de avond hierbij de oplossing van mijn problemen met mijn PPP-opties. In de suggestie van Svenson om een commando in een Terminal-scherm in te voeren ben ik in mijn onschuld begonnen met een hoofdletter I (van Inge).

Via de knowledgebase van de Mac-site werd ik er door een Engelse bezoeker op gewezen dat het hier echt ging om een underscore l (van Liesbeth).

Het invoeren van het commando met die underscore letter heeft mijn problemen alsnog opgelost.

Dus Svenson nogmaals bedankt voor je tijd en moeite.

Heb ik nog wel een vraagje: wat kan er in godsnaam de oorzaak van zijn dat er zoiets ingrijpends gebeurt? Kan de beta-versie van Safari de oorzaak zijn?

Rob