Probleem met printen van afbeeldingen

Ik heb een lexmark Z45 printer. gewoon tekst afdrukken gaat probleeml;oos, maar zodra er een afbeelding in het document zit stopt het printen en wordt het papier uitgegooid. Ik heb al heel veel geprobeerd, maar het probleem is voor mij onoplosbaar. Nieuwe versie van de drivers. Printer verwijderd uit printcenter, printerbestanden weggegooid. Opnieuw geinstalleerd vanaf de Apple CD, jaguar, waarop versie 1.3.4 staat. Weer toegevoegd in printcenter. maar helaas. Weigert consequent om afbeeldingen te printen. Ik heb in het console log de volgende melding gevonden toen ik een pdf bestand probeerde te printen. .[i:2ba63dc1c0]2003-04-06 18:16:42.851 Acrobat Reader 5.0[812] CFLog (0): CFPropertyListCreateFromXMLData(): plist parse failed; the data is not proper UTF-8. The file name for this data could be: /Library/Printers/Lexmark/LexmarkZ45PM.plugin/Contents/PDEs/PrinterServices.pde/Contents/Resources/Dutch.lproj/Localizable.strings The parser will retry as in 10.1, but the problem should be corrected in the plist. [/i:2ba63dc1c0] Wie oh wie weet wat er aan de hand kan zijn? Ik heb de laatse versie van 10.2.4 met alle updates.

Sinds wanneer heb je dit? Is het altijd al geweest met Jaguar? Heeft Lexmark misschien een update?

Het is vanaf het begin kommer en kwel geweest. Heb alle versies van de drivers geprobeerd. Het printen van alleen tekst gaat prima, ook in kleur, maar zodra er op de pagina een afbeelding staat stopt de printer ermee. In printcenter blijft de melding staat : bezig met afdrukken, maar de printer doet gooit het papier eruit en er gebeurt helemaal niets meer. De testpagina afdrukken waarop een afbeelding van een pauw staat gaat wel (aan/uit knop en formfeed knop indrukken), dus de printer op zich is goed. Ik heb nog niet voldoende kennis van OSX om erachter te komen waar het probleem zit.

Wanneer je dit al sinds het begin hebt, dan lijkt het me aan de driver te liggen ofzo...

Je hebt in Jaguar dus nog nooit een afbeelding af kunnen drukken? Want die pauw drukt hij niet af met Jaguar, dat is puur het indrukken van een knop op de printer zelf, waarschijnlijk doet hij het ook zonder op een computer te zijn aangesloten.

Als je echt nog nooit een plaatje in Jaguar hebt af kunnen drukken, dan lijkt het mij, zoals ik net al aangaf een probleem met de driver.

Je schreef dat je versie 1.3.4 hebt, maar ik zie bij Lexmark een nieuwere versie: 1.3.5 en 2.1.0

Zie: http://www.lexmark.nl/domino/html/emea/drivem.nsf/webdocacc/SearchPrinter?edit&CTR=NL&LNG=nl_NL&PROD=Color%20Jetprinter%20Z45&OPS=Mac%20OS%20X%20(10.2)&LANG=Dutch

Kijk maar eens. Succes!

Ik heb alle versies geprobeerd. 1.3.4, 1.3.5, 2.1.0 en ook 3.0. Altijd hetzelfde probleem.

Op de site van Lexmark kan ik verder niets vinden...

Doet hij het wel in Mac OS 9?

Misschien heb je een groter probleem dan alleen de printerdriver? Heb je meer problemen binnen 10.2? Misschien heb je een reparatieprogramma nodig, maar aangezien je het probleem al direct had, vraag ik me af of zoiets helpt…

Heb je je permissies wel eens herstelt? En een reparatieprogramma gebruikt?

En anders wellicht een vraag bij Lexmark neerleggen…

Nee ik heb verder geen problemen met OSX. Alles werkt goed. permissies heb ik ook hersteld, diskutility gebruikt, geen ander reparatie programma. Overigens heb ik mezelf alle bevoegdheden gegeven. Ik heb zelf de usb kabel gewisseld, hoewel ik me niet kon indenken dat het daar aan zou kunnen liggen. Het probleem zit 'm in het verwerken van de afbeelding, doet OSX daar iets mee via ColorSync of zo bij het afdrukken? Ik neem aan dat een printbestand in een que wordt opgeslagen, waar vind ik zoiets. Ik stel het in ieder geval op prijs dat er met me meegdacht wordt. En als het me niet lukt dan is er binnekort een Lexmark Z45 in de aanbieding :mrgreen:

Misschien lukt het hiermee: http://www.macupdate.com/info.php/id/9055

Of met dit: http://www.macupdate.com/info.php/id/9980

En anders deze: http://www.macupdate.com/info.php/id/8070

En anders weet ik het ook niet meer… :?

Die inkt is toch heel erg duur van de Lexmark? Misschien toch maar verkopen dan? Of wachten op een update… :roll: Succes!

Ik heb de printer aan een PC met windows XP gehangen, laatste drivers voor XP gedownload en ook daar hetzelfde probleem. Print geen afbeeldingen. het moet dus aan de printer zelf lioggen, niet aan OSX of XP. Nu ga ik Lexmark maar bellen voor een andere printer. Wat mij betreft kan dit draadje nu wel gesloten worden. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Ongeveer een half uur met de helpdesk van lexmark aan de lijn gehangen, met een zeer vriendelijke en behulpzame dame. het blijkt dat het probleem veroorzaakt wordt door een defecte kleuren cartridge, contacten niet goed.. Gelukkig had ik nog een reserve en nu worden er dus wel afbeeldingen geprint. :D

Gefeliciteerd!!!! 8) Maar toch vreemd dat die pauw wel afgedrukt kon worden dan......

ja idd vreemd. Maar gelukkig werkt het nu wel. Ik was in staat die printer 8 hoog het raam uit te gooien.