Probleem met programma installeren onder 10.2

Ik heb net OS X v10.2 geinstalleerd (clean install), waarbij ik Nederlands als hoofdtaal heb gekozen. Nu ik Suitcase 10 wil installeren, werkt dat niet. Suitcase vraagt naar een "system folder on the destination drive". Die is er natuurlijk wel, maar heet "systeem". Als ik de "install location" wil veranderen dan pakt het installatieprogramma, de engelse benaming. Ik krijg Suitcase dus met geen mogelijkheid geinstalleerd. Moet ik nu 10.2 opnieuw installeren en dan in de engelse versie of weet iemand een andere oplossing?

Helen.

je kan in uw systeemvoorkeuren bij landinstellingen gemakkelijk uw orde van talen instellen, in principe kan het geen probleem geven om een engelstalig programma te installeren. systeem 10 is meertalig, je kan zelfs uw menus in het arabisch zetten indien gewenst

succes
helix

Ik heb laatst Suitcase 10.2 op mijn iBook (met OS X 10.2 NL) geïnstalleerd zonder enig probleem...

inderdaad, heb ik ook geen problemen mee!

strange!

Helen, er is echt geen probleem hoor. Laten we het zo stellen, de nederlandse vertaling van OSX is eigenlijk een vermomming van het engelse systeem. Je systeem map heet nog steeds system en Programma's bvb heet nog steeds Applications. Alleen ziet de gebruiker dit in het nederlands. Engelstalige programma's kennen de woorden systeem of programma's, ... niet. Dus gebruiken ze de standaard termen die bij het systeem horen en dat is natuurlijk traditioneel in het engels.

In sommige programma’s zal je ook merken dat als je bvb iets bewaart. Je enkel kan bewaren in engelstalige mappen, dit zijn nog steeds dezelfde mappen die bij jouw bvb documenten, afbeeldingen en zo heetten.

Ik heb zoals Helix adviseerde mijn landinstellingen op engels gezet. Computer opnieuw opgestart.. maar helaas blijft tijdens de installatie van Extensis Suitcase dezelfde melding komen. .. " requires a system folder on the destination drive" .. " 1008:1,-43 file not found"

Iemand anders een oplossing??

Helen :cry:

Op http://www.extensis.com/suitcase/18j.html#installation4 stond gewoon de oplossing. Daar had ik eerder moeten kijken.....

I get the error that I do not have a valid system folder when installing.

The VISE installer is looking for both an OS 9 (Classic) and OS X System. If you do not have a Classic System Folder, then choose ‘Custom Install’ instead of ‘Easy Install’ and only install the Suitcase Application for OS X.

If you do have both system folders but the installer is not finding them, contact Tech Support for assistance.

Helen :slight_smile: [/url]

Hadden ze dat nu niet gewoon zelf in kunnen bouwen. "If exist" of zo... :( Maar goed, je bent uit de brand! Mooi zo, want het is een fijne app.