Probleem met Server Monitor

Inmiddels zeer blij met de Xserve hier op het werk, met 10.4.1 server aan het spelen, maar ik krijg server monitor niet aan de praat. De machine staat nu gewoon direct aan het netwerk, maar als ik 'm via server monitor (ook onder 10.4.1) probeer te benaderen vanaf een andere mac, krijg ik alleen maar te zien 'waiting for response'. Het lukt me echter wel om vanuit server monitor de mac te herstarten of een Apple System Profile op te vragen, dus de verbinding is het probleem niet.

Zelfs als ik met Remote Desktop op de machine inlog en ‘zichzelf’ probeer te monitoren krijg ik dit probleem. Firewall staat uit trouwens. Komt dit probleem iemand bekend voor?

Aansluitend hierop: moet je Mac OSX server draaien op een Xserve, of werkt OSX ‘gewoon’ ook. Heb je aan de client side Mac OSX server nodig om hem met hardware monitor te kunnen monitoren?

Ik denk dat je voor allebei Mac OS X Server nodig hebt, maar dit is geen probleem, je krijgt namelijk de ongelimiteerde licentie bij een Xserve.

Maar dat ongelimiteerde houdt toch in de je ongelimiteerd veel clients mag hebben, en niet dat je de server versie om een ongelimiteerd aantal machines mag installeren?

Met de 10 client-versie kan je 10 users aanmaken, met de unlimited client kan je er oneindig veel aanmaken. maar :sotp:

Verder werken de server tools ook gewoon op mac os x client.

Ik wilde dus vooral weten of een Xserve ook op een gewone versie van OSX loopt. En Server monitor aan de gang krijgen.

Voor de geïnteresseerden, probleem met server monitor opgelost.

Het probleem ontstaat wanneer je een install via bijvoorbeeld fw target mode uitvoert. Dan moet je /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.hwmond.plist openen en de eigenschap “Disabled” naar “False” zetten (die staat namelijk op true). Herstarten en klaar is Kees. Moet uiteraard wel superuser bevoegdheden hebben.