Probleem met Shuffle

Ik snap er echt ff niks van. Ik heb net een nieuwe iPod Shuffle.

Mijn pc heeft 1 keer mijn Shuffle gevonden en daarna lijkt het alsof iedere keer als ik de shuffle er opnieuw insteek, hij niet wordt herkend.

In “Apparaatbeheer” verschijnt hij niet. Wel vernieuwd de lijst zich telkens opnieuw. Als ik hem ipv in een USB 2.0 in een USB 1.1 steek krijg ik telkens opnieuw de melding dat het apparaat beter kan werken op een snellere USB-poort (en dan geeft hij suggesties), maar die melding verschijnt dus telkens opnieuw en verdwijnt evensnel weer.

Het lijkt erop dat mijn PC telkens iets in de USB ziet zitten (ofzo) en het apparaat dan gelijk weer kwijt is. Ik heb de support van apple al diverse malen gevolgd. Dat wil zeggen Itunes en iPod updater meerdere malen opnieuw geinstalleerd. Zelfs itunes helemaal ook uit alle temp files e.d. verwijderd, maar niks wil helpen.

De ipod zit gewoon goed in de USB-poort. De iPod is opgeladen, ik heb de nieuwste itunes en de nieuwste updater. En op de PC van mijn vriendin heb ik het wel voor elkaar gekregen.

Wat moet ik doen om hem op mijn PC ook te zien?

In de iTunes voorkeuren bij iPod, "gebruik als schijf" aanvinken. :innocent:

[quote:a2ac6fd539="rulus"]In de iTunes voorkeuren bij iPod, "gebruik als schijf" aanvinken. :innocent:[/quote:a2ac6fd539]

Via de PC van mijn vriendin dat aanvinken?
Want in mijn eigen iTunes staat onder iPod “geen iPod aangesloten”

mm, dacht dat je dat per bibliotheek moest instellen.

In ieder geval, als hij normaal aan 1 bibliotheek gekoppeld is, en je steekt hem in een andere pc, dus ander bib; dan vraagt hij om zich te wissen (wegens copyright etc.)

als dat er niet komt (er komt blijkbaar Geen iPod aangesloten) dan zit er toch iets anders fout.

Brandt het oranje lampje als je 'm erin steekt, of knippert het?

Als ik hem in mijn PC steek, dan knippert telkens het oranje en groene lichtje tegelijk.

Mijn Pc wil hem niet meer herkennen :cry:

Oei, dan is er precies iets mis. Hier knippert altijd het oranje lampje... Wat overigens normaal is. Dan weet ik het ook niet.

Hopelijk iemand anders wel :?

Heb je niet toevallig je usb aansluiting en een harde schijf of ander apparaat op dezelfde letter staan?

Dit hadden wij namelijk op school begin dit jaar. Ze waren overgegaan op xp en als je dan een usb stick erin wilde steken gaf hij aan van nieuwe hardware gevonden, maar hij was nergens te vinden. Wat bleek nou de usb aansluiting en een netwerk schijf hadden beiden de letter H. Wanneer je opnieuw inlogde deed je usb stick het wel, maar de netwerkschijf niet.

[quote:c67e26641d="Mac Daddy"]Heb je niet toevallig je usb aansluiting en een harde schijf of ander apparaat op dezelfde letter staan? [/quote:c67e26641d]

Nope, die ene keer dat hij het wel deed had hij een nieuwe letter.

Via andere sites nog dingen gevonden die allemaal niet werkten, maar de oplossing (zoals het er nu naar uit ziet) was eigenlijk o zo simpel:

[b:4236e266be]Systeemherstel[/b:4236e266be]

Ik heb het laatste automatische herstelpunt gekozen voor dat ik de iPod aansloot en ben toen opnieuw begonnen met iTunes 6.0.2. en iPod updater installeren. Vervolgens de iPod shuffle erin en gelijk raak. Daar verscheen hij weer op mijn PC.

Hopelijk blijft het goed gaan (ik zet er nu weer muziek op). En misschien hebben andere mensen wat aan deze tip :wink: