Probleem met syncen van contactgegevens

SInds ik Tiger heb geinstalleerd, heb ik een probleem met synchroniseren van de contactgegevens uit Adresboek met m'n telefoon (SE P800). Onder Panther kon ik kiezen welke groep in adresboek ik wilde syncen, in Tiger kan dat opeens alleen maar met alle contactgegevens. En dat wordt een beetje te veel voor m'n phone (z'n 900 contacten).

Ik heb het onderwerp direct of indirect in diverse draadjes voorbij zien komen, maar nergens een oplossing gelezen. Heeft iemand die inmiddels gevonden?

Heb je eens geklikt op " alle contactgegevens " Bij mij verschijnt er een hele lijst en siync met een SE Z600.

St.

Ja, dat heb ik geprobeerd en juist daar krijg ik geen lijst met groepen meer. Werk jij met Tiger? Zo ja, dan heb ik echt een raar probleem...

Ik heb hetzelfde probleem gehad en vond op internet een prachtige note hoe dit op te lossen was. De note kan ik niet meer vinden, maar de oplossing kan ik ongeveer beschrijven.

Het gaat erom dat je eerst iSync eerst verwijdert en vervolgens opnieuw installeert vanaf je systeem CD. Een individueel software pakket van je MacOSX CD kun je realiseren met Pacifist.
http://www.macupdate.com/info.php/id/6812
Het is mij uiteindelijk op deze manier gelukt. iSync is in mijn geval wel Engels.

Terwijl ik aan het zoeken ben naar de vorige helpende url, komt ik de volgende tegen:
http://homepage.mac.com/jasonlcarlton/share/FileSharing14.html
Deze ziet er veel belovend uit.

Suc6.

Bedankt, ik ga er na het eten mee aan de slag...

[quote:b38f1431aa="salvatore"]Terwijl ik aan het zoeken ben naar de vorige helpende url, komt ik de volgende tegen: http://homepage.mac.com/jasonlcarlton/share/FileSharing14.html Deze ziet er veel belovend uit.[/quote:b38f1431aa]

Deze link heb ik eerst geprobeerd. Het lastige is dat hij bedoeld is om een p900 te laten communiceren met de Mac. Ben er niet mee verder gegaan, omdat dat feitelijk het probleem niet is. P800 en Mac communiceren in mijn geval al, het probleem zit in het syncen van bepaalde contactgegevens. Die mogelijkheid is weg in mijn iSync. Ik ga daarom maar eens kijken naar je eerste suggestie, omdat die het probleem vanuit iSync benaderd en niet vanuit de p800.

Ik ga die note maar eens proberen te zoeken!

Wel, het wordt steeds gekker.

Ik heb alle groepen uit m’n adresboek verwijderd. Vervolgens een nieuwe groep gemaakt voor de P800.
Een wonder: deze is opeens wel te zien in iSync. Ik kan dus plots wel alleen die groep syncen met m’n telefoon. Maar helaas…

Na synchronisatie blijken toch alle telefoonnummers van Adresboek weer in mijn telefoon te staan. Ik geef het nu maar even op. Het lijkt me eerder een bug in iSync, die bij een van de volgende updates opgelost gaat worden. Ik wijd er nog een mailtje naar Apple aan, en dan is het klaar voor nu.

Salvatore, nog bedankt voor de hulp!

Ik heb hier geen vrede mee. Van de week had ik al een half uur besteed om de url te achterhalen naar de tip die me geholpen heeft. 'k Zal kijken of ik vanavond tijd kan vinden om nogmaals een poging te wagen. Het is namelijk wel degelijk te doen, zonder al die goed bedoelde tips over bluetooth upgraden.

Salvatore, ik stel je inspanning zeer op prijs!

Ik was toch nog verder gaan zoeken, maar kan vooralsnog niets vinden. Ik ben benieuwd of je wat vind!

Heel bizar: ik heb nu nog een keer gesynchroniseerd en nu doet-ie het wel goed.

Alleen de contacten uit de geselecteerde groep worden nu gesynd. Begrijpen doe ik het niet, alleen zijn zowel m’n PB als m’n telefoon gister allebei helemaal uit geweest. Had ik van de week ook al gedaan, waarom het nu wel effect lijkt te hebben… een raadsel.

Anyways, het werkt weer, maar ik begin de zondag in grote verbazing (hoor ik daar kerkklokken luiden?)

Van de week heb ik nog gezocht, echter niet gevonden. Begrijp het niet. Sorry hiervoor.

Dat het nu wel werkt is alleen maar mooi.
Ik dacht dat kosmische problemen zich alleen vooral voordeden op het Windows platform.
Hopen dat het hierbij blijft.

Aangaande de kerkklokken, zorg dat je tijdig de kerk verlaat (iets met zingen… :wink: )

[quote:b16c61c56b="salvatore"]Aangaande de kerkklokken, zorg dat je tijdig de kerk verlaat (iets met zingen... :wink: )[/quote:b16c61c56b]

Daar kan ik je hele verhalen over vertellen, maar dat is meer iets voor een ander forum…

Bedankt voor je reacties en moeite!