Probleem met tiger na instalatie

ik heb net tiger compleet opnieuw geinstaleerd op mijn ibookje en dus mijn harde schijf laten formateren en alle data op mijn ipod gezet. Ik vind hem echter niet sneller maar juist veel langzamer dan voor het opnieuw instaleren.het grootste probleem heb ik met mijn ipod . als ik alle data van mijn ipod terug wil zetten op mijn ibook gaat het heel erg langzaam, hij zegt dat 2 gig 84 uur duurt. het probleem ligt echter niet aan mijn ipod omdat hij deze zelfde 2gig op een powerbook binnen 11 min kopieert.

Wat is er aan de hand? zou ik tiger nog een keer instaleren ? en als ik dat doe waar moet ik dan op letten ?

Ik zou je iPod eerst eens door iTunes laten herkennen. Waarschijnlijk wordt deze 'harde schijf' dan als iPod aangemerkt, met alle kenmerken over de snelheid ervan die erbij horen.

Heb je trouwens ook gebprobeerd of het echt langer dan twee minuten duurde of ben gewoon meteen afgehaakt?

Ik zou even afwachten. Ik vond Tiger in het begin ook heel traag, maar dat komt volgens mij omdat hij zijn Spotlight database aan het opbouwen was. Nu loopt het weer als een zonnetje.

Dit is normaal, hij is na het installeren je aangesloten externe en interne harddisken aan het indexeren. Dit kan je controleren in je menubalk rechts bovenin bij dat vergrootglas, daar staat dat hij aan het indexeren is en die tijd is je mac wat trager dan normaal, je hoeft niet opnieuw te installeren. 8)

heb hem al laten herkennen door itunes maar ik wil niet dat hij gaat synchrosiren omdat ik eerst al mijn muziek met iporip eraf wil halen. het kopieren duurt echt heel erg lang, het is niet alleen de status dier er staat.

ik heb tiger vanmiddag om 4uur geistaleerd en al een paar keer opnieuw opgestart maar hij blijft heel erg langzaam met het kopieren vanaf me ipod. hij is nu al 1,5uur bezig en heeft 900 mb gekopieerd, dit kan toch niet goed zijn ?

Als je nou gewoon eens rustig wacht tot SpotLight klaar is met indexeren (dit kan je zien in her vergrootglas in je menu balk als daar het puntje in het midden niet meer knippert, Bij mij duurde dat 4-5 uur (400 GB HD). Dus gewoon wachten. :?

Dat snap ik maar hij is al klaar met indexeren want het puntje knippert niet meer, en als ik hem aansluit op een powerbook kopieert hij wel super snel zonder dat daar geindexeert word want daar staat ook tiger op

bij mij is het de heletijd zo dat die soms knippert en soms blijft die stil en kan ik spotlight gebruiken... heel suf is er een oplossing voor ? ik heb hem al een aantal keer laten herstarten