probleem na herstellen permissies

ik heb 2 wkn geleden de permissies hersteld van mijn imac dv 400 met macos 10.3.3.

nu krijg ik geregeld als ik opstart, of als ik een 1/2 uurtje draai een giga flets beeld.

ik denk dat het ligt aan het herstellen van de permissies, want voor die tijd had ik dat nooit.

wie weet hoe dit op te lossen is.

(als ik opstart in macos 9.2.2 dan gebeurt dit niet. :?

:frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

Permissies hebben daar helemaal niets mee te maken, die zetten alleen maar de rechten van een file goed, of je mag lezen of schrijven of uitvoeren. ik denk eerder dat het een samenloop van omstandigheden is en je zou meer in de hardware moeten gaan zoeken. Werk eens een dag in OS 9 en kijk dan of het zich dan ook voordoet, ik denk dat het met het analog videoboard te maken heeft.

Ik vrees ook dat het een hardwareprobleem is. Bij je originele cd's zit er eentje met Apple Hardware Test. Start daarvan even op en voer een controle uit. Als het het videoboard is, vindt die cd het probleem (heb ik ook gehad nl) en dan is volgens mij de enige oplossing: laten herstellen. Helaas zit bij de iMac alles vast op het moederbord, wat in het ergste geval een dure herstelling oplevert. Succes.

heb een tyd gewerkt met os 9.2.2 maar geen probleem, en na herstarten weer naar 10.3.3 weer het probleem.

ik weet het niet.

heb met tech tool pro 4 een test gedaan, maar geen fouten.

wie weet nu het probleem

wel gaf ik er net een mep op (voor op monitor) en beeld kwam weer goed op.

kan dit dan ook losse componenten beteklenen oid

Ene zorg altijd voor een geaard stopkontakt!