Probleem na update WWAN Support Update 1.0 met Vodafone UMTS

In de specificatie van deze update zag ik de Novatel Merlin kaart staan die wordt gebruikt door Vodafone en in mijn enthausiastme heb ik niet goed genoeg gekeken en de bovenstaande update geinstalleerd en vanaf dat moment herkent de Vodafone software mijn UMTS expresscard niet meer. :( Als ik de kaart erin steek dan gaat de balk bovenin het scherm knipperen. Haal ik de kaart eruit dan houdt het op. In de balk staat wel een extra icoontje die betrekking heeft op Cingular, de Amerikaanse provider die blijkbaar gebruik maakt van dezelfde Novatel Merlin XU870 kaart als Vodafone. Zoals gezegd, zodra ik de software van Vodafone opstart dan geeft ie een melding dat hij de datakaart niet kan vinden en sluit zichzelf af.

Kan ik deze update op een eenvoudige wijze ongedaan maken of moet ik rigoreus een image van mijn HD opnieuw installeren?
Als iemand me hierbij kan helpen, graag!

Vodafone helpdesk al geprobeerd? Zijn heel OK en 24 uur per dag te bereiken... Ik heb er helaas verder zelf geen ervaring mee...

succes

Same problem here... :-(

Console zegt: SystemUIServer[520] failed to load Menu Extra: NSBundle </System/Library/CoreServices/Menu Extras/WWAN.menu> (loaded)

Kennelijk werkt deze update alleen icm Cingular. Een waarschuwing van Apple bij deze update was op z’n plaats.

Herinstallatie van de ‘originele’ drivers helpt niet. Wat nu…

Zover ik kan nagaan worden de volgende items geïnstalleerd:

• /Library/modemscripts/WWAN Support
• /System/Library/CoreServices/menu Extras/WWAN.menu
• /System/Library/Extensions/IOSerialFamily.kext

Misschien is het een idee om deze bestanden handmatig te verwijderen en de originele (werkende) installer te nogmaals draaien. Misschien zijn er ook nog .plist bestanden die verwijderd moeten worden, maar die moet je zelf even zoeken.

Sleep voor de zekerheid alles naar een foldertje op de desktop, zodat je alles nog terug kunt zetten.

Bedankt voor de suggestie. Het biedt helaas geen oplossing.

Na herinstallatie van de driver en Vodafone app geeft deze bij starten een foutmelding:

‘An exception of class OutOfBoundsException was not handled. That application must shut down.’

Ik ga nu ‘downgraden’ naar de 10.4.8. combo update. Kijken of dat werkt.

Combo update installeren doet geen bal. Dan maar het systeem volledig nieuw installeren. In het weekend dan wel, eerder geen tijd...

Wat een @#$%kwaliteit…

Hoi,

Zie het andere draadje met daarop een link naar de eventuele oplossing:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1326685#1326685

Succes!

De fix werkt bij mij dus niet. Ik krijg alleen maar meer vreemde meldingen. :(

[quote:453e4bdc5c="Angelzilla"]De fix werkt bij mij dus niet. Ik krijg alleen maar meer vreemde meldingen. :([/quote:453e4bdc5c]

Wat ik gedaan heb:

1. Vodafone MMC naar de prullenbak
  2. De “fix” uitgevoerd
  3. Opnieuw opgestart
  4. Vodafone MMC installeren

Als jij dit gedaan hebt en je houdt rare meldingen kun je die foutmeldingen dan eens op het forum zetten?

Als ik de 'Vodafone'-app start krijg ik dit:

[code:1:e1552e0393]An exception of class OutOfBoundsException was not handled.
The application must shut down.[/code:1:e1552e0393]

Het is me gelukt via macfixit methode, alles werkt weer.

Vodafone heeft gisteren een softwate update uitgebracht. Er staat niet bij hoe en waarom, maar ik heb deze geinstalleerd en nog wat gerommeld en de kaart doet het weer. Ik krijg nog wel een foutmelding en daar ga ik nog wel wat aan doen, maar de kaart wordt weer herkend.

http://www.vodafone.nl/ondernemers/mobiel_werken_met_notebook/mobile_connect_datacard/support/

Ik stond op het punt een herinstallatie te doen omdat de MacFixit methode bij mij geen uitkomst bood (teveel geprutst met een poging het zelf op te lossen voordat MacFixit de posting plaatste). Dankzij deze update is dat niet meer nodig. Hoera!!!! ;-)

Hallo alle Vodafone gebruiikers die nu problemen hebben,

Ik denk dat het bij mij weer werkt, ja ook ik was zo dom !!

Eerst alles verwijderen zoals beschreven op Macfixit.
Dan kaart er uit en vodafone software installeren.
Dan van NovatelMerlinDriver_v1_7_2.dmg de software installeren ( dit zijn de officeele drivers van de kaart.

Dan naar je Internet Connect in applications gaan. Hier de juiste modem etc kiezen en ( bij is alles dus leeg de juiste gegevens van Vodafone instellen

In je netwerk instellingen de grijze Novatel driver deleten. bij mij kwam daarna de nieuwe driver actief terug .

De software start daarna wederom op en alles lijkt goed ben alleen de inbel gegevens kwijt.

Let overigens wel op alles wat in de map die vodafone installeert staat wordt klakkeloos gedeleted bij een herinstallatie.

Weet iemand nog de juiste instellingen van de kaart telefoon nummer etc.

William LAgerberg ( Elcatronics)

ja kijk dat is tricky omdat elk land zijn eigen instellingen heeft, ik wil gewoon die vodafone software hebben, dat apple gezeur met die drivers, wat een stel mutsen daar zeg, alsof cingular de enige aanbieder is in deze wereld. :-)

ivan

Heren,

op zoek naar de “fix” van MacFixIt kom ik op een pagina waar ik eerst MacFixIt Pro lid moet worden voor 25 dollar om het artikel te kunnen lezen waar de fix voor bovenstaand (lees jullie en mijn ) probleem staat.
Aangezien het merendeel van jullie het opgelost hebben met deze fix zou ik hem toch graag ook willen proberen, weet iemand hem nog?

Alvast bedankt.

p.s. voel me na 18 jaar weer een beetje verdwaald in de Windows wereld, eerst een BlackBerry synchroniseren met m`n Macs en nu de datacard aan de praat krijgen, dat moet toch makkelijker kunnen (iPhone???)