probleem prullenbak

Iemand raad : mijn time machine gaaf aan dat de schijf vol was en wilde oude backups verwijderen naar de prullenbak, blijkbaar een grote fout want deze zijn moeilijk uit de prullenbak te verwijderen en duurt een eeuwigheid. Iemand een idee hoe ik het sneller kan oplossen ? weet ondertussen dat ik niet moet rommelen in de timemachine en dat deze zijn oude backups automatisch verwijderd.

Krijg je toevallig een melding dat bepaalde bestanden niet verwijdert kunnen worden vanwege system integrity protection (sip)?

Als dat de zaak is, kan je sip tijdelijk uitschakelen om zo de beveiligde bestanden alsnog te verwijderen.

vergeet niet dat die backups vele duizenden bestanden omvat. macOS staat er helaas niet om bekend dat het bestanden snel verwijdert, dus met die aantallen kan het inderdaad een hele tijd duren.

krijg geen melding van SIP

Heliasje op 15 november 2020 om 11:48 Iemand een idee hoe ik het sneller kan oplossen ?
Schijf formatteren en een nieuwe Time Machine backup maken. Je hebt dan tijdelijk géén backup (heel klein risico) en kunt niet meer terug naar oude versies van je bestanden. Als je dat niet erg vind een prima manier om met een schone (backup) lei te beginnen.

Of als je time machine schijf al wat ouder is, een nieuwe externe schijf kopen. Zijn niet zo duur meer. Je hebt dan de oude TM schijf nog in geval je verder terug in de tijd moet.