Probleem Schijfhulpprogramma - Disk Management Tool

heb vandaag sinds langere tijd nog eens herstel van bevoegdheden gedaan en met volgend resultaat...

schijfhulpprogramma interne fout
de verbinding tussen schijfhulpprogramma en de disk management tool is verbroken. Schijfhulpprogramma kan niet verdergaan. STOP schijfhulpprogramma en start het programma opnieuw op…

please, zeg me dat dit niet ernstig is!!!
alvast bedankt voor jullie deskundige hulp!

ps: opstarten met cdrom en dan naar schijfhulpprogramma gaan geeft dezelfde foutmelding…

[b:022cf930fe]Moderatie FreekMac: Topictitel aangepast zodat de oplossing voor dit veelgevraagde probleem makkelijker teruggevonden kan worden.
Aanvullende zoektermen: disk utillity - schijfhulpprogramma - management - tool[/b:022cf930fe]

Ik heb precies dezelfde foutmelding gisteren gekregen, nadat ik de Quicktime-update gedaan heb. OS 10.3.9 op een flatpanel Imac G4. Ik heb echter zeer regelmatig "bevoegdheden" hersteld, voor en na een software-update. Controleer en herstel volume aan de rechterkant zijn beide "grijs" en kunnen niet gestart worden. Ben heel erg benieuwd, wie er een oplossing weet!

Zie [url=http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=735303]Disk Utility Internal Error[/url]

http://www.macfixit.com/article.php?story=20060111090035797

Inderdaad, ik heb ook Itunes 6.0.2 ge-upgrade-d en dat zou het wel eens geweest kunnen zijn. Ik begrijp alleen niet, wat de work-around betekent? Hoe kan e.e.a. structureel opgelost worden?

ik heb mijn com.apple.Chess.plist weggeflikkerd maar helpt niet... nog steeds zelfde foutmelding!

Wat nu? afwachten op reactie van apple? XP aanschaffen?
ik heb geen backup van vorige itunes versie dus ik ga mijn huidige, meest recente niet zomaar wegsmijten…

zucht

dit werkt bij mij!!!!

Here’s what I did, and it worked fine.

1. Move iTunes onto the Desktop.
  2. Run Disk Utility
  3. Go to HD>Library>Receipts and trash all iTunes .pkg files EXCEPT for iTunesX.pkg and iTunesPhoneDriver.pkg
  4. empty Trash.
  5. move iTune from Desktop back to ‘Applications’.

Hey presto. you should now be able to repair permissions again.

bericht komt van http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=308623&tstart=0

blijkbaar zit de halve aarbol met dit probleem. OPGEPAST DUS MET UPGRADE ITUNES!!!

Niet te geloven, hier op het werk exact zelfde probleem als topic starter. Ook op OS 10.3.9 na div updates (oa iTunes). Bovenstaande oplossing in post van stannyboy werkte perfect. Was toch even schrikken die melding van DiskUtility... :kleenex:

mijn eerste reactie.

1 ik heb een aantal keren schijfhulp laten draaien en het zit 'm in de binairy itunes in het pakket ITunes.
( toon Pakketinhoud >Contents/MacOS/iTunes).

2 melding in systemlog wijst volgens mij op het volgende.
Itunes is een Universal Binary geworden en diskutility is nog niet op de hoogte.

vetgedrukt zijn Universal Binary meldingen.
for [b:ef224253db]architecture i386[/b:ef224253db] object: ./Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunes malformed object (unknown flavor for flavor number 0 in [b:ef224253db]LC_UNIXTHREAD[/b:ef224253db] command 27 can’t byte swap it

applehelppa

Ik heb de topictitel aangepast zodat de oplossing voor dit veelgevraagde probleem makkelijker teruggevonden kan worden. Succes ermee.

maar waarvoor zijn die iTunes packages dan? Die zullen er toch niet voor niets staan?

Ik denk dat het een soort foutje is dat in 10.3.9 is binnengeslopen. Op 10.4.x komt het probleem niet voor.

Nou, ik had 't onder 10.3.8 ook. Schrok me ook rot. Maar dankzij bovenstaande tip is 't weer helemaal opgelost. Dank! :D

Geweldig, ik zat ook weken met dat probleem te worstelen. Nu is het eindelijk opgelost! :D